دو برابر شدن موارد Omicron در کمتر از 3 روز – WHO – RT World News

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعتراف کرده است که نمی داند چرا نوع Omicron به سرعت در کشورهای دارای سطح بالایی از مصونیت Covid-19 گسترش می یابد.

در به روز رسانی روز شنبه، WHO اعلام کرد که Omicron تاکنون در 89 کشور گزارش شده است و تعداد موارد ابتلا در 1.5 تا 3 روز دو برابر شده است. گفت این بود “به طور قابل توجهی سریعتر از دلتا در کشورهایی با انتقال جامعه مستند

با این حال، این سازمان گفت که مشخص نیست که آیا نوع جدید به دلیل افزایش قابلیت انتقال، فرار ایمنی بهتر یا ترکیبی از هر دو عامل، به سرعت در میان جمعیت‌هایی با ایمنی بالا گسترش می‌یابد.


مطالعه نشان می دهد که چگونه می توان

هنوز اطلاعات محدودی در دسترس است، و هیچ شواهد بررسی شده در مورد اثربخشی واکسن Omicron تا به امروز وجود ندارد.به نقل از رویترز، WHO در یک جلسه توجیهی فنی گفت.

این سازمان هشدار داد که با توجه به سرعت انتقال و تعداد فزاینده بستری شدن در بیمارستان در بریتانیا و آفریقای جنوبی، “این امکان وجود دارد که بسیاری از سیستم های مراقبت های بهداشتی به سرعت تحت تأثیر قرار گیرند

WHO گفت که اطلاعات بیشتری در مورد شدت بالینی نوع مورد نیاز است و اذعان دارد که هنوز متوجه نشده است.مشخصات شدت و چگونگی تأثیر واکسیناسیون و ایمنی از قبل بر شدت.

از زمان کشف آن در آفریقای جنوبی در حدود پنج هفته پیش، گسترش سریع Omicron باعث ممنوعیت های جدید سفر و محدودیت های جدید همه گیر شده است و چندین کشور قرنطینه تمام عیار را اعلام کرده اند.

بریتانیا برای سه روز متوالی رکورد روزانه تعداد موارد جدید کووید را گزارش کرده است و بیش از 93000 مورد در روز جمعه اعلام شده است. مقامات لندن در حال بررسی ایده یک قرنطینه جدید دو هفته ای پس از کریسمس هستند.