دومین جمعیت بزرگ جهان شروع به کاهش می کند – RT World News

بر اساس داده های منتشر شده توسط بررسی ملی سلامت خانواده (NFHS)، نرخ باروری کل هند برای اولین بار به زیر سطح جایگزینی کاهش یافته است.

این میزان در آخرین نظرسنجی به دو کاهش یافته است، یعنی کمتر از سطحی که در آن یک نسل فرزندان کافی برای جایگزینی خود تولید می کند.

با توجه به اینکه سازمان ملل نرخ باروری جایگزین را 2.1 تعیین می کند، وضعیت هند نشان می دهد که جمعیت این کشور اکنون در حال کاهش است و مرگ و میرها از تولدها پیشی می گیرد.

از 28 ایالت و 8 قلمرو اتحادیه هند، تنها 5 ایالت دارای نرخ باروری بالای 2 هستند که نگرانی های جدی در مورد آینده جمعیت ایجاد می کند.

کاهش نرخ باروری در هند را می توان با افزایش قابل توجه استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری مرتبط دانست که در همان نظرسنجی شناسایی شد. در سراسر هند، استفاده از روش‌های مدرن پیشگیری از بارداری از 54 درصد در سال‌های 2015-2016 به 67 درصد در سال‌های 2019-21 افزایش یافته است.

ادامه مطلب


هند به یک کتاب بازی جدید در مورد چین نیاز دارد.  در اینجا دلیل آن است

با وجود نگرانی در مورد سطح جمعیت هند، مراقبت از نوزادان تازه متولد شده در این کشور بهبود یافته است، به طوری که انگیزه ایمن سازی برای کودکان از 62 درصد به 76 درصد در برخی مناطق و حتی تا 90 درصد در برخی دیگر افزایش یافته است. به طور مشابه، خدمات تنظیم خانواده در هند بهبود یافت و نیازهای برآورده نشده از 13 درصد به تنها 9 درصد در سراسر کشور کاهش یافت.

هند در حال حاضر با بیش از 1.34 میلیارد شهروند، دومین کشور پرجمعیت جهان است که تنها پس از 1.39 میلیارد ساکن چین قرار دارد.

این کشور به دنبال TFR 2.1 بوده است. سقوط به 2 به این معنی است که ما به هدف خود برای تثبیت جمعیت دست یافته ایم. این بدان معناست که ما هنوز هم احتمالاً به پرجمعیت ترین کشور جهان تبدیل خواهیم شد – انتظار می رفت بین سال های 2024-2028 – اما اکنون به تعویق خواهد افتاد. اساساً به این معنی است که ما نباید نگران این باشیم که جمعیت بسیار زیاد چالشی برای توسعه ما باشد.» ردی به ایندین اکسپرس گفت.

NFHS یک مطالعه سراسری در سراسر هند است که تعدادی از عوامل متغیر از جمله باروری، مرگ و میر نوزادان و کودکان، برنامه ریزی خانواده، سلامت باروری و موارد دیگر را بررسی می کند. این داده ها به وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند ارائه می شود تا اطلاعاتی در مورد مسائل بهداشتی و رفاه خانواده به دولت ارائه دهد.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید