دولت ژاپن رویدادهایی را فقط برای زنان برگزار می کند – RT World News

دولت ژاپن قرار است جلسات ماهانه ای با زنان برگزار کند تا نظرات آنها را درباره نحوه اداره کشور به عنوان بخشی از تلاش برای توانمندسازی زنان در جامعه سنتی مردانه بشنود.

این اعلامیه پس از آن صورت می گیرد که فومیو کیشیدا، نخست وزیر جدید ژاپن در سخنرانی خود در اوایل ماه جاری وعده حمایت فعالانه از زنان ژاپن را داد و گفت که او این کار را انجام خواهد داد. “سیستم هایی که اشتغال زنان را محدود می کند، بازنگری کنید.” در میان چیز های دیگر. نخست وزیر همچنین پیش از این ابراز عقیده کرد که دولت باید با مردم در ارتباط باشد تا موثر بماند.

این ابتکار توسط وزیر دادگستری سابق، ماساکو موری، که اخیراً به عنوان مشاور ویژه کیشیدا مسئول مشارکت فعال زنان در جامعه منصوب شده بود، رهبری خواهد شد.


چگونه قوانین بیدار شده دوستیابی را از بین برده اند

موری به سراسر کشور سفر خواهد کرد تا با زنان ملاقات کند و به نگرانی ها و مشکلات آنها گوش دهد، روندی که برای کمک به سیاست های جدید کابینه طراحی شده است.

به گفته رسانه‌های محلی، مشاور قصد دارد از زنان آسیب‌دیده از همه‌گیری کووید-۱۹، مادران مجرد، کشاورزان، افراد خوداشتغال و سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند بشنود.

گفت‌وگوهای فقط برای زنان از ژانویه 2020 هر ماه برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که خود نخست‌وزیر نیز در برخی از آن‌ها شرکت کند.

ژاپن امسال در فهرست جهانی شکاف جنسیتی که توسط مجمع جهانی اقتصاد منتشر شده و نابرابری در دسترسی به منابع و فرصت‌ها را برای مردان و زنان در کشورهای مختلف اندازه‌گیری می‌کند، تنها در رتبه 120 قرار گرفت.

علیرغم بهبود وضعیت زنان در ژاپن در دهه های اخیر، سنت طرفداری از مردان همچنان به قوت خود باقی است. حدود 64 میلیون زن در کشور وجود دارد در حالی که این تعداد مرد 61 میلیون نفر است. با این حال، تنها نیمی از زنان کشور شاغل هستند و شکاف دستمزد بین جنسیت ها نیز همچنان یک مشکل باقی مانده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: