دولت هشدار می دهد که در جنگ آلمان علیه Omicron “خط قرمز وجود ندارد” – RT World News

اولاف شولز، رهبر جدید آلمان، اعلام کرده است که دولت او تمام اقدامات لازم را برای کنترل شیوع سویه جدید Omicron کووید انجام خواهد داد و هیچ قدمی را در این مبارزه خیلی بزرگ نمی داند.

صدراعظم در اولین سخنرانی خود در پارلمان خطاب به آلمانی‌های سراسر کشور، از همه خواست واکسینه شوند و گفت که این تنها راه خروج از همه‌گیری است. بیانیه او که وجود خواهد داشت “بدون خط قرمز” نبرد دولت برای مهار کووید در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد موج چهارم عفونت در آلمان است که توسط شهروندان واکسینه نشده تقویت شده است.

“بله، بهتر خواهد شد. بله، ما با بزرگترین عزم در مبارزه با این بیماری همه گیر پیروز خواهیم شد. و بله، ما بر بحران غلبه خواهیم کرد.» او گفت، در میان هشدارها در مورد ویروس، لحن خوشبینانه ای داشت.

ادامه مطلب


اعتراضات گسترده علیه محدودیت های کووید-19 شرق آلمان را درنوردید

روز یکشنبه، شولز حمایت شخصی خود را از دستورات واکسن در سراسر آلمان ابراز کرد و اظهار داشت که این کار را خواهد کرد به واکسیناسیون اجباری رای دهید، زیرا قانوناً جایز و اخلاقاً صحیح است. پارلمان آلمان اخیراً دستور داده است که از بهار آینده، تمام کارکنان پزشکی و مراقبتی باید برای کووید تلقیح شوند.

Omicron اولین بار در ماه نوامبر در جنوب آفریقا ظهور کرد و به سرعت در حدود 60 کشور در سراسر جهان گسترش یافت. آلمان اولین موارد تایید شده از سویه جدید خود را در همان ماه در بایرن گزارش کرد و چند روز بعد شیوع دیگری در بادن-وورتمبرگ مشاهده شد.

بر اساس داده های ارائه شده به سازمان بهداشت جهانی، از زمان شروع همه گیری، آلمان 6.56 میلیون مورد تایید شده کووید-19 و 106277 مورد مرگ ناشی از این ویروس را ثبت کرده است. در کشور بیش از 80 میلیون نفری، 127820557 دوز واکسن کووید تاکنون تزریق شده است.