دولت ها به شهروندان خود می گویند که فوراً کشور جنگ زده را ترک کنند – RT World News

تعداد فزاینده ای از دولت های غربی از هر یک از شهروندان خود که در حال حاضر در اتیوپی هستند می خواهند که کشور جنگ زده را در اسرع وقت ترک کنند، زیرا سازمان ملل تأیید کرده است که خانواده های کارکنان بین المللی را جابجا خواهد کرد.

در میان ترس از پیشروی شورشیان در پایتخت اتیوپی، وزارت خارجه آلمان و سفارت فرانسه در آدیس آبابا روز سه شنبه بیانیه های جداگانه ای صادر کردند و به هر یک از اتباع خود در این کشور توصیه کردند که بدون تأخیر این کشور را ترک کنند. بریتانیا و ایالات متحده اخیراً توصیه های مشابهی را به شهروندان مربوطه خود صادر کرده اند.


کارکنان سازمان ملل در بحبوحه سرکوب اتیوپی بازداشت شدند

همچنین روز سه‌شنبه، سخنگوی سازمان ملل به رویترز تأیید کرد که این سازمان در حال کار است “انتقال موقت” اعضای خانواده کارکنان بین المللی خود از اتیوپی به دلیل وخامت اوضاع امنیتی در زمین.

سازمان ملل گفت که در اوایل ماه جاری، 22 کارمند اتیوپیایی توسط نیروهای دولتی در جریان یورش‌هایی در آدیس آبابا که قومی تیگریایی‌ها را هدف قرار دادند، دستگیر و بازداشت شدند. برخی بعدا آزاد شدند.

درگیری کنونی در شمال اتیوپی یک سال پیش آغاز شد، زمانی که دولت فدرال عملیات نظامی را علیه گروه جدایی‌طلب شورشی، جبهه آزادی‌بخش خلق تیگری (TPLF) آغاز کرد.

این گروه که سال‌ها قبل از سرنگونی در سال 2018 بر کشور حکومت می‌کرد، در ماه‌های اخیر توانسته است کنترل بیشتر مناطق شمالی تیگری از جمله پایتخت آن مکله را به دست بگیرد. روز سه‌شنبه، TPLF گفت که کنترل شوا رابیت را به دست گرفته است و به سمت آدیس آبابا، در 220 کیلومتری (136 مایل) پیش می‌رود.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید