دولت نپال در مورد قاتل سریالی چارلز صبحاج اعلامیه ای دریافت کرد

دولت نپال در مورد قاتل سریالی چارلز صبحاج اعلامیه ای دریافت کرد

دادگاه عالی نپال در مورد پرونده چارلز صبحاج به دولت اعلامیه ای نمایشی صادر کرد (پرونده)

کاتماندو:

دادگاه عالی نپال با صدور یک اخطار نمایشی به دولت خواستار توضیح این موضوع شده است که چرا چارلز صبحراج، قاتل زنجیره ای بدنام، که در یک پرونده قتل در اینجا در حال گذراندن حبس ابد است، پس از گذراندن 18 سال در زندان، نباید از زندان آزاد شود.

یک شعبه از دادگاه عالی به ریاست آنیل کومار سینها در پاسخ به درخواست تجدیدنظر وکلای او مبنی بر آزادی صبحرج، 77 ساله، به دلیل کهولت سن، اخطار علت نمایشی را صادر کرد.

به گفته یکی از مقامات این دادگاه، دادگاه عالی از دولت خواسته است تا ظرف سه روز پاسخ کتبی درباره چرایی عدم آزادی وی ارائه دهد.

وکلایی از جمله ساروژ گیمیر و شکونتالا تاپا در دادگاه از طرف خواهان دعوا کردند و خواستار آزادی او شدند.

سبحراج، یک فرانسوی با اصالت هندی و ویتنامی، متهم به استفاده از پاسپورت جعلی برای ورود به نپال و کشتن دو کوله گرد در سال 1975، شهروند آمریکایی کونی جو بورونزیچ، 29 ساله، و دوست دخترش، کانادایی لوران کریر، 26 ساله شد.

او در بیرون از کازینو در نپال در 1 سپتامبر 2003، پس از انتشار عکس او توسط یک روزنامه مشاهده شد.

پس از دستگیری وی، پلیس دو پرونده قتل جداگانه علیه او به اتهام قتل این زوج در سال 1975 در کاتماندو و باکتاپور تشکیل داد.

او 21 سال حبس در زندان مرکزی کاتماندو، 20 سال به اتهام قتل یک شهروند آمریکایی و یک سال و جریمه نقدی روپیه داشته است. 2000 برای استفاده از پاسپورت جعلی. دادگاه هنوز حکم قتل این شهروند کانادایی را صادر نکرده است.

دینش تریپاتی، وکیل ارشد، وقتی از او خواسته شد تا نظر بدهد، گفت: “این جلسه رسیدگی اولیه است و قبل از جلسه نهایی نمی توان چیزی گفت.” وی گفت: “صدور دلیل نمایشی در چنین پرونده ای یک روند عادی دادگاه است. پس از دریافت پاسخ کتبی از دولت، دادگاه قبل از صدور رای نهایی، استدلال های دو طرف را می شنود.”