دولت به قانون بحث برانگیز که جرقه تجمعات گسترده ای را برانگیخت – اخبار RT World

پارلمان هند روز دوشنبه از لغو سه قانون کشاورزی حمایت کرد و پس از اعتراض‌های طولانی مدت که منجر به درگیری‌های خشونت‌آمیز بین کشاورزان و پلیس شد، یک چرخش دولت در مورد این قانون بحث‌برانگیز را تکمیل کرد.

این سه لایحه کشاورزی توسط دولت نخست وزیر نارندرا مودی در سال 2020 تصویب شده بود و از طریق رای گیری به قانون تصویب شد، اما به سرعت با مخالفت کشاورزان روبرو شد که نگران بودند این قانون صنعت آنها را فلج کند.

مقامات دولتی ادعا کردند که این لوایح صنعت کشاورزی را رها می کند و بازارها را باز می کند، در حالی که کشاورزان استدلال می کردند که این کار آنها را از قدرت چانه زنی محروم می کند و آنها را در اختیار شرکت های بزرگ می گذارد.

ادامه مطلب


درگیری‌های تازه بین کشاورزان هندی و پلیس در محل تظاهرات در نزدیکی دهلی نو آغاز شد

در طول سال 2021، ده‌ها هزار کشاورز در سراسر هند تظاهرات کردند و اردوگاهی در خارج از دهلی نو برای تجمع معترضان ایجاد شد و دولت را برای لغو این لوایح تحت فشار قرار داد.

مودی در اوایل ماه جاری به رای دهندگان قول داده بود که این قانون را پیش از انتخابات در ایالت اوتار پرادش، پرجمعیت ترین منطقه هند، در سال آینده لغو خواهد کرد.

کشاورزان با اطمینان از لغو این قانون، اکنون امیدوارند که دولت به درخواست های آنها از پارلمان برای تضمین قیمت محصولات فراتر از پوشش فعلی برنج و گندم گوش دهد. در حال حاضر، دولت هند برنج و گندم را با حداقل قیمت‌های حمایتی (MSPs) خریداری می‌کند که به 6 درصد از کارگران مزرعه این کشور کمک می‌کند.