دوزخ تانکر سوخت حداقل 40 کشته برجای گذاشت (ویدئو) – RT World News

در پی واژگونی یک کامیون حامل سوخت در کپ هایتین، هائیتی، بیش از 40 نفر کشته و بسیاری از خانه ها ویران شدند. تلاشی برای بیرون کشیدن سوخت از تانکر آسیب دیده صورت گرفت که در آن لحظه منفجر شد.

روز سه شنبه، مقامات هائیتی اعلام کردند که در یک حادثه هولناک در شهر بندری کپ هایتین، حداقل 40 جسد پیدا شده و تعداد زیادی زخمی شده اند. این حادثه حوالی نیمه شب به وقت محلی رخ داد.

به گزارش RHI نیوز کشور، پاتریک آلمونور، معاون اجرایی موقت شهر گفت که انفجار زمانی رخ داد که یک تانکر سوخت در منطقه ساماریا در Cap Haitien، یک محله طبقه کارگر، تلاش کرد تا از یک دوچرخه سوار جلوگیری کند.

وی گفت که کامیون در حین مانور واژگون شد و بسیاری از ساکنان محله فقیرنشین را بر آن داشت تا بنزین خودروی آسیب دیده را سیفون کنند. آلمونور به نقل از شاهدان گفت که در این لحظه تانکر منفجر شد.

وی افزود که مقامات حداقل 40 جسد را شمارش کرده اند. تعداد زیادی مجروح و حال برخی از آنها وخیم است. او گفت که بسیاری از آنها سریعاً به بیمارستان دانشگاه جاستینیان منتقل شدند و تأکید کرد که این مرکز برای مقابله با این فاجعه مجهز نیست.

پزشکان این بیمارستان به رسانه‌های محلی گفتند که بسیار غرق شده‌اند و بسیاری از بیماران به دلیل کمبود جا در حیاط اسکان داده شده‌اند.

آلمونور گفت که 40 خانه در آتش سوزی پس از انفجار سوخته است.