ده ها نفر پس از واژگونی قایق مهاجران – RT World News

بیش از 30 مهاجر پس از واژگونی یک قایق در سواحل کاله فرانسه، در حین تلاش برای عبور از کانال انگلیسی به سمت بریتانیا، غرق شدند که در بدترین فاجعه ای که تاکنون شامل عبور غیرقانونی از این آبراه بوده است، غرق شده اند.

این حادثه روز چهارشنبه زمانی رخ داد که گروهی از مهاجران سعی کردند از شرایط آرام دریا برای عبور از بریتانیا استفاده کنند. با این حال، آب های کانال انگلیسی در حال حاضر بسیار سرد است، که احتمالاً منجر به تعداد زیادی تلفات شده است.

ماهیگیران فرانسوی ابتدا قایق واژگون شده و اجساد متعدد اطراف آن را پیدا کردند و به مقامات هشدار دادند و عملیات نجات را آغاز کردند. فرانک دیرسین، معاون حمل و نقل منطقه ای و شهردار تتغم به رویترز گفت که حداقل 31 نفر در این حادثه جان باختند. انتظار می‌رود که تعداد کشته‌ها بیش از این افزایش یابد، زیرا حداقل دو نفر همچنان مفقود هستند.

ادامه مطلب


فرانسه اردوگاه بزرگ مهاجران را ویران کرد

ژان کاستکس، نخست‌وزیر فرانسه این حادثه را یک “تراژدی” مقصر آن را قاچاقچیان انسان و دیگر تسهیل کنندگان مهاجرت غیرقانونی می دانند.

غرق شدن در کانال انگلیسی یک تراژدی است. افکار من به سوی بسیاری از قربانیان مفقود و مجروح قاچاقچیان جنایتکار است که از ناراحتی و بدبختی آنها سوء استفاده می کنند. کاستکس توییت کرد.

بوریس جانسون همتای بریتانیایی او نیز واکنش مشابهی را ابراز کرد و گفت که او چنین است “شوک و وحشت زده و عمیقاً اندوهگین” توسط مرگ و میر نخست وزیر در مورد این حادثه یک جلسه اضطراری COBRA را برای ارزیابی وضعیت تشکیل داد.

این حادثه بزرگترین تلفات جانی ناشی از واژگونی یک قایق مهاجر در کانال مانش است. پیش از غرق شدگی چهارشنبه، بزرگترین حادثه در اکتبر سال گذشته به ثبت رسید که یک خانواده پنج نفره مهاجر در تلاش برای عبور از بریتانیا جان باختند.

کانال مانش امسال شاهد افزایش جریان مهاجران غیرقانونی بوده است، به طوری که بیش از 25700 نفر در این سفر خطرناک از طریق آبراه، که به دلیل ترافیک سنگین دریایی و جریان های قوی شناخته شده است، رفتند. این رقم تا به امروز در سال جاری سه برابر بیشتر از کل گذرگاه های ثبت شده در کل سال 2020 است.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید