ده ها نفر پس از تصادف و واژگونی کامیون حامل مهاجران کشته شدند – اخبار RT World

پس از واژگونی و برخورد یک خودروی حامل بیش از صد مهاجر از آمریکای مرکزی به پل در مکزیک، دست کم 53 نفر در یک تصادف رانندگی کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس گزارش‌ها، دست‌کم 107 مهاجر توسط قاچاقچیان انسان در یک تریلر متصل به این وسیله نقلیه قبل از تصادف در روز پنجشنبه در چیاپاس بسته شده بودند. علاوه بر این 53 نفر، 21 نفر در بیمارستان بستری شدند و حال سه نفر وخیم گزارش شده است.

پس از این حادثه، سلسو پاچکو که در تلاش بود خود را به ایالات متحده برساند، ادعا کرد که او و سایر مهاجران از گواتمالا و هندوراس به طور خطرناکی در تریلر جابجا شده اند که در میان آنها 10 کودک نیز حضور داشتند. پاچکو گفت که احتمالاً به دلیل وزن تریلر، احساس می کرد که وسیله نقلیه در حال سرعت گرفتن است که کنترل آن را از دست داده است.


بایدن ممکن است مهاجران را دور بزند، اما به آنها خدمات رایگان برای کووید-19 ارائه دهد

ده ها کیسه جسد سفید در کنار جاده محل حادثه عکس گرفته شده و لکه های خون دیده می شود. بنا بر گزارش ها، این مهاجران بین 2500 تا 3500 دلار برای قاچاق از مرز گواتمالا به پوئبلا پرداخت کرده بودند، جایی که آنها قصد داشتند برای قاچاق به ایالات متحده هزینه کنند.

الخاندرو جیاماتی، رئیس جمهور گواتمالا در پی این فاجعه بیانیه ای صادر کرد و گفت: من عمیقاً از تراژدی در ایالت چیاپاس متاسفم و با خانواده قربانیان که ما به آنها کمک های کنسولی لازم از جمله بازگشت به کشور را ارائه می دهیم، همدردی می کنم.