ده ها نفر در میان تظاهرات محدودیت های ضد کووید در بروکسل بازداشت شدند (ویدئو) – اخبار RT World

هزاران نفر از مردم بروکسل پایتخت بلژیک در اعتراض به محدودیت‌های پایدار کووید-19 به خیابان‌های بروکسل آمدند. این راهپیمایی در نهایت به درگیری با پلیس تبدیل شد و حدود 55 نفر در نهایت بازداشت شدند.

بر اساس برآورد پلیس، حدود 3500 نفر در خیابان های بروکسل راهپیمایی کردند. با این حال، سازمان‌دهندگان این تجمع آمار بسیار بزرگ‌تری ارائه کردند و ادعا کردند که بیش از 50000 نفر در این رویداد شرکت کردند.

تظاهرات در پایتخت بلژیک برای چندین تعطیلات آخر هفته متوالی ادامه دارد و تمام رویدادهای قبلی با خشونت خیابانی خدشه دار شده است. راهپیمایی یکشنبه با یک نیروی بزرگ پلیس همراه بود

معترضان محدودیت‌ها و سیاست‌های پایدار ضد ویروس کرونا مانند راه‌اندازی مجوز بهداشت کووید-۱۹ را محکوم کردند – چیزی که آنها آن را “اجباری” برای واکسیناسیون می‌دانند. راهپیمایان در حالی که پلاکاردهای مختلفی حمل می کردند و مشغول خواندن بودند دیده می شدند “من دوز مناسب خود را مصرف کردم” “دیگر بس است” و به فرزندان ما دست نزنید.

در حالی که راهپیمایی تا حد زیادی مسالمت آمیز بوده است، گروهی از معترضان جنجالی در نهایت با پلیس درگیر شدند و نیروهای مجری قانون را با بطری ها، سنگ های پیاده رو و اشیاء دیگر پرتاب کردند.

پلیس با گاز اشک آور پاسخ داد و همچنین جمعیت معترض را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار داد، تصاویری از صحنه نشان می دهد.

حدود 48 نفر پس از درگیری ها تحت بازداشت اداری قرار گرفتند و 7 نفر دیگر تحت بازداشت قضایی قرار گرفتند. حداقل یکی از معترضان در جریان درگیری مجروح شد و در نهایت در بیمارستان بستری شد.

همچنین پنج گزارش از خسارت مادی وجود دارد. یک سخنگوی پلیس به نقل از رسانه های محلی گفت.