ده‌ها هزار نفر در شهرهای استرالیا راهپیمایی “برای آزادی” کردند (ویدئو) – اخبار RT World

معترضان روز شنبه در خیابان‌های شهرهای استرالیا تجمع کردند و خواستار پایان دادن به آنچه «ظلم» و «ظلم» قرنطینه‌ها، دستورات واکسن‌ها، و گسترش پیشنهادی اختیارات همه‌گیری دولت‌ها بودند، شدند.

سوفی السورث، گزارشگر اسکای نیوز در ملبورن توضیح داد ده‌ها هزار نفر در خیابان‌ها جریان دارند.» راهپیمایی در ملبورن پس از یک هفته تظاهرات کوچکتر با هدف لایحه بحث برانگیز همه گیر دن اندروز، نخست وزیر ویکتوریا برگزار شد که در صورت تصویب توسط قانونگذار ایالتی به اندروز و وزیر بهداشت مارتین فولی اجازه می دهد تا وضعیت اضطراری نامحدود اعلام کنند و دستورات بهداشت عمومی را صادر کنند. با فرمان – از جمله “هر دستور … که وزیر معتقد است به طور منطقی برای حفظ سلامت عمومی ضروری است.”

در صورت تصویب این لایحه، به اندروز اجازه می‌دهد تا طبقات خاصی از افراد را با این دستورات هدف قرار دهد و آنها را بر اساس سن، شغل یا وضعیت واکسیناسیون تقسیم کند. جریمه برای عدم رعایت تا 21800 دلار استرالیا برای افراد و 109000 دلار استرالیا برای مشاغل متغیر است.

منابع رسانه ای جایگزین ادعا کردند که بیش از 100000 نفر برای تظاهرات شرکت کردند. با این حال، تظاهرات عاری از درگیری‌های خشونت‌آمیز که در تظاهرات ماه‌های اخیر در ملبورن مشاهده شد، باقی ماند.

“استرالیا مایل به اعزام نیرو به تمام نقاط جهان برای کمک به آزادی مردم بوده است.” یکی از کهنه سربازان در جریان اعتراض به جمعی از شنوندگان گفت. اکنون در کشور خودمان با ظلم مبارزه می کنیم، مایه تاسف است.»

به گزارش 9نیوز، تعداد زیادی از معترضان نیز در سیدنی شرکت کردند، و با وجود اینکه بیش از 600 افسر پلیس برای نظارت بر تجمع مستقر شده بودند، هیچ بازداشتی صورت نگرفت.

نگه داشتن علائم در حال نکوهش “ستم،” تظاهرکنندگان شعار می دادند “آزادی” و خواستار اخراج سیاستمداران دولتی شد که یک سیستم دو لایه را پیاده سازی کرده اند که در آن افراد واکسینه نشده از بسیاری از امتیازات اعطا شده به افراد کاملاً ضربه خورده محروم هستند.

تجمعات گسترده مشابهی در آدلاید، بریزبن و پرث برگزار شد، بدون هیچ گونه خشونت یا اقدام پلیس قابل توجهی. فراتر از این، اعتراضات در بیش از 120 شهر در سراسر جهان در تعطیلات آخر هفته برگزار می شود، در یک رویداد با هماهنگی ضعیف که توسط فعالان “تظاهرات گسترده جهانی برای آزادی” نامگذاری شده است.

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!