دموکرات ها برای محدود کردن اختیارات هسته ای رئیس جمهور ایالات متحده تلاش می کنند – RT World News

قانونگذاران هشدار دادند که یک رهبر “سرکش” می تواند روزی کنترل زرادخانه اتمی آمریکا را در دست بگیرد

دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و سنا لایحه‌ای را ارائه کرده‌اند که کاخ سفید را مجبور می‌کند تا پیش از دستور حمله هسته‌ای، موافقت کنگره را دریافت کند و تاکید می‌کند که رئیس‌جمهور نباید اختیارات یکجانبه برای شروع جنگ هسته‌ای داشته باشد.

«قانون محدود کردن اولین استفاده از سلاح‌های هسته‌ای» که توسط سناتور اد مارکی و نماینده تد لیو در روز جمعه ارائه شد، هر رئیس‌جمهوری آمریکا را از “راه اندازی حمله هسته ای بدون مجوز قبلی از کنگره” و همچنین بر اختیارات جنگی قانونگذاران بر اساس قانون اساسی ایالات متحده تاکید می کند.

هیچ رئیس‌جمهوری حق یا اختیار قانون اساسی ندارد که به‌طور یکجانبه اعلام جنگ کند، چه رسد به اینکه اولین حمله هسته‌ای را انجام دهد.» سناتور مارکی در بیانیه ای گفت، در حالی که لیو اضافه کرد که “هیچ کس نباید توانایی راه اندازی جنگی را داشته باشد که به زندگی آنگونه که ما می شناسیم پایان دهد.»


کرملین «هیستری» غرب بر سر برنامه های هسته ای را محکوم می کند

هر دو قانونگذار در ادامه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را متهم کردند “تهدیدات هسته ای” با این استدلال که خطر جنگ هسته ای وجود دارد “هرگز واضح تر از این نبوده است” در بحبوحه درگیری در اوکراین. مسکو چنین اتهاماتی را رد کرده است، اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اخیرا اعلام کرد که ایالات متحده و متحدانش “مستعد واکنش هیستریک” در مورد سلاح های هسته ای

مارکی و لیو در بیانیه مشترک خود همچنین سالگرد سرنگونی یک هواپیمای جاسوسی آمریکا در 15 آوریل 1969 توسط نیروهای کره شمالی بر فراز دریای ژاپن را جشن گرفتند و مدعی شدند که “ریچارد نیکسون رئیس جمهور مست” در پاسخ دستور حمله هسته ای را صادر کرد. آنها متذکر شدند که این دستور بوده است “بی توجهی” اما با این وجود این حادثه را گفت “احتمال خطرناکی را که رئیس جمهور سرکش ایالات متحده بدون مجوز کنگره دستور حمله اتمی صادر کند، آشکار کرد.”


جهان با

در حالی که یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی توسط کره شمالی در سال 1969 سرنگون شد و دولت نیکسون به تلافی حمله هسته‌ای را در نظر گرفت، شواهد کمی برای حمایت از این ادعا وجود دارد که رئیس‌جمهور در مستی دستور حمله داده است.

دو دموکرات در سال‌های اخیر چندین بار لایحه‌های مشابهی را ارائه کرده‌اند که هر کدام به دنبال مهار اختیارات رئیس‌جمهور برای انجام حملات هسته‌ای بودند، اما به تصویب نرسیدند. اگرچه پرزیدنت جو بایدن در مبارزات انتخاباتی متعهد شد که به سمت سیاستی کار کند که تنها شاهد استفاده واشنگتن از تسلیحات هسته‌ای در پاسخ به حملات هسته‌ای باشد، او بعداً عقب نشینی کرد و در عوض بر سیاست دیرینه ایالات متحده در استفاده از بمب برای جلوگیری از سلاح‌های متعارف و غیرهسته‌ای تاکید کرد. تهدیدها