دموکرات ها از بایدن می خواهند که اتهامات جولیان آسانژ را کنار بگذارد – RT World News

قانونگذاران استدلال کردند که پرونده علیه آسانژ یک “تهدید بزرگ و بی سابقه” برای آزادی مطبوعات است.

چند تن از دموکرات‌های مجلس با نوشتن نامه‌ای خواستار آزادی فوری جولیان آسانژ، یکی از بنیان‌گذاران ویکی‌لیکس شده‌اند و از وزارت دادگستری خواسته‌اند تا از اتهامات خود علیه ناشر صرف‌نظر کند و روند استرداد او را با هدف تعقیب قضایی به ایالات متحده متوقف کند. قانون جاسوسی دوران جنگ جهانی اول

این گروه از قانون‌گذاران مترقی که اغلب «جوخه» نامیده می‌شوند، روز سه‌شنبه به مناسبت چهارمین سالگرد دستگیری آسانژ در سال ۲۰۱۹، نامه خود را خطاب به مریک گارلند، دادستان کل آمریکا، ارسال کردند و گفتند که اتهامات علیه او تهدیدی جدی برای مطبوعات آزاد است.

ما امروز به شما نامه می نویسیم تا از شما بخواهیم با کنار گذاشتن اتهامات جنایی علیه ناشر استرالیایی جولیان آسانژ و پس گرفتن درخواست استرداد آمریکا که در حال حاضر در دولت بریتانیا در انتظار است، از حمایت های متمم اول از آزادی مطبوعات حمایت کنید. قانونگذاران گفتند.

آنها در ادامه به هشدارهای خط طولانی گروه های حقوق بشر، آزادی های مدنی و آزادی مطبوعات – از جمله ACLU، عفو بین الملل، گزارشگران بدون مرز، کمیته حمایت از روزنامه نگاران، دفاع از حقوق و مخالفان و دیده بان حقوق بشر- اشاره کردند. در مورد آسانژ بحث کرد تهدیدی جدی و بی‌سابقه برای فعالیت‌های روزنامه‌نگاری روزانه و تحت حمایت قانون اساسی.»


روش های جاسوسی سیا بر آسانژ فاش شد

آسانژ در سال 2019 پس از از دست دادن وضعیت پناهندگی سیاسی در سفارت اکوادور در لندن توسط مقامات بریتانیا دستگیر شد، جایی که به دلیل انتشار مقادیر زیادی از مطالب طبقه بندی شده توسط ویکی لیکس، بیش از هفت سال از ترس تعقیب قضایی توسط ایالات متحده مخفی بود. در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، وزارت دادگستری ایالات متحده در 11 آوریل 2019 – همان روز دستگیری آسانژ – کیفرخواستی چند موردی علیه آسانژ منتشر کرد و او را با 17 اتهام تحت قانون جاسوسی متهم کرد که به طور بالقوه می تواند مجازات اعدام را در پی داشته باشد.

او در سال‌های پس از آن در زندان بیلمارش بریتانیا با حداکثر امنیت نگهداری می‌شود، زیرا واشنگتن درخواست استرداد او را برای آوردن آسانژ به ایالات متحده برای مواجهه با اتهاماتش فشار می‌دهد. تیم حقوقی ناشر از حکم قبلی به نفع استرداد به دلیل رو به زوال سلامتی آسانژ درخواست تجدید نظر کرده است، روندی که همچنان در دادگاه های بریتانیا ادامه دارد.

قانونگذاران دموکرات استدلال کردند که پیگرد قانونی آسانژ چنین خواهد بود “به شدت [diminish] اعتبار آمریکا” به عنوان یک مدافع حقوق بشر در سراسر جهان و ایجاد یک سابقه قانونی خطرناک “به موجب آن روزنامه نگاران یا ناشران می توانند تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.”


یک نماینده روس پیشنهاد داد که خبرنگار WSJ با آسانژ تعویض شود

«نیویورک تایمز یا واشنگتن پست در آینده زمانی که داستان های مهمی را بر اساس اطلاعات طبقه بندی شده منتشر می کنند، قابل پیگرد قانونی خواهند بود. یا، به همان اندازه که برای دموکراسی خطرناک است، ممکن است از ترس پیگرد قانونی از انتشار چنین داستان‌هایی خودداری کنند.» آنها ادامه دادند.

اتهامات آسانژ ناشی از انتشار مجموعه عظیمی از اسناد طبقه بندی شده در سال 2010 است که توسط تحلیلگر اطلاعاتی ارتش ایالات متحده، چلسی منینگ، از جمله مطالبی مبنی بر ارتکاب جنایات جنگی توسط نیروهای آمریکایی در عراق و جاهای دیگر به دست آمده بود. منینگ متهم و به 35 سال زندان محکوم شد، اما پس از آن که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا حکم منینگ را تخفیف داد، بعدا آزاد شد.