دلفین های مرده، اخاذی، گلوله در محاکمه قدرتمندترین مافیای ایتالیا

دلفین های مرده، اخاذی، گلوله در محاکمه قدرتمندترین مافیای ایتالیا

به گفته پلیس، از سال 1983 تا 2018، 1320 قتل مرتبط با مافیا در کالابریا رخ داده است.

یک دلفین مرده روی کفی در و پنجره ها با پتک شکسته شده است. سلاح های ذخیره شده در کلیساهای قبرستان. رشوه به قضات برای تبرئه، و گواهی های پزشکی جعلی که به قاتلان محکوم اجازه فرار از زندان را می دهد.

اینها داستان‌هایی است که از ژانویه توسط ده‌ها نفر از اعضای Ndrangheta که در بزرگترین محاکمه ضد مافیایی ایتالیا در سه دهه گذشته شاهدان ایالتی شده‌اند، بازگو می‌شوند و همه چیز از ارعاب گرفته تا خرید رای و قاچاق مواد مخدر تا قتل را پوشش می‌دهند.

آندریا مانتلا، یکی از شاهدان جنایتکار، در توضیح قتل انتقام جویانه دو برادر در سال 1988، گفت: “آنها در میدان مورلی منتظر آنها بودند، آنها را دعوت کردند تا در مزرعه ریکوتا بخورند… و سپس آنها را کشتند، سوزاندند و ذوب کردند.” .

«ندرانگتا»، قدرتمندترین سندیکای جنایت سازمان یافته ایتالیا، در تیررس «محاکمه حداکثری» علیه 355 متهمی است که در منطقه فقیرنشین جنوبی کالابریا، محل زندگی این گروه، نگهداری می شوند.

Ndrangheta که فراتر از ریشه های روستایی خود گسترش یافته است، اکنون بر تجارت کوکائین اروپا تسلط دارد و در بسیاری از مناطق اقتصاد قانونی در سراسر ایتالیا و حتی خارج از کشور نفوذ کرده است.

تماس نزدیک با سیاستمداران و شخصیت های تجاری و اختناق آن بر جمعیت محلی در کالابریا به آن کمک می کند.

شهادت 58 خبرچین مافیایی بی‌سابقه در این ماه – که از طریق پیوند ویدئویی به دادگاه متصل شده‌اند – هم خشونت “ندرانگتا” و هم نفوذ موذیانه این گروه را در تمام سطوح جامعه آشکار کرد.

این محاکمه بر روی یکی از استان های کالابریا به نام ویبو والنتیا متمرکز است، که خاندان های خانوادگی آن تحت سلطه لوئیجی “The Supreme” Mancuso، 67 ساله است که خود پس از گذراندن محکومیت 19 ساله به جرم مواد مخدر و مافیا تا سال 2012 محاکمه می شود.

برادرزاده او، امانوئل مانکوزو، در ماه مارس شهادت داد: «بدون رضایت لوئیجی مانکوزو، نمی‌توانید هیچ تجارتی را افتتاح کنید.

حقوق و دستمزد و کارمندان دولت

متهمان با نام مستعاری مانند “ران بره”، “شیرینی”، “گرگ” و “The Wringer”، متهمان — که بسیاری از آنها با هم فامیل هستند — رئیس و عامل و همچنین فعالان یقه سفید آنها هستند.

آنها متهم به تهیه سلاح، جمع آوری رای یا ارسال پیام هستند. برخی دیگر گفته می‌شود که پول نقد را بین زندانیان جمع‌آوری و توزیع می‌کردند، به عنوان حسابدار عمل می‌کردند، یا روابط با مافیا را در مناطق دیگر مدیریت می‌کردند. برخی دیگر اهداف اخاذی و کمین های برنامه ریزی شده را تعیین کردند.

گستردگی نفوذ «ندرانگتا» در اقتصاد محلی، ریشه کن کردن آن را تقریباً غیرممکن کرده است.

دادگاه درباره آمبولانس‌هایی که مواد مخدر را جابجا می‌کنند، منابع آب به محصولات ماری جوانا و مهاجران غرق شده که پس از مناقصه عمومی تقلبی بدون تابوت دفن شده‌اند، شنیده است.

خبرچین مانتلا، یکی از اعضای بلندپایه که به قتل های متعدد اعتراف کرد، گفت 70000 یورو (79000 دلار) برای آزادی او از زندان به یک کلینیک پزشکی پرداخت شد که در آن “من آنچه را که می خواستم انجام دادم”، که بر قدرت مالی “ندرانگتا” تاکید کرد.

مانتلا و یکی دیگر از شاهدان ایالتی همچنین شهادت دادند که “ندرانگتا” 50000 یورو به سناتور و وکیل سابق، جیانکارلو پیتلی، که به بی گناهی او اعتراض می کند، برای اصلاح محاکمه پرداخت کرده است.

متهمان همچنین شامل پلیس، کارکنان دادگاه، شهرداران و سایر مقامات هستند – برخی از آنها ظاهراً با مافیا در لژهای غیرقانونی ماسونی ملاقات می کنند.

Consolato Minniti، روزنامه نگار کالابریایی، به AFP گفت این محاکمه حداکثری اولین جلسه ای است که “بالاتر و فراتر از جنبه “نظامی” “Ndrangheta” می رود.

او گفت: «تا امروز قضات عموماً کسانی را که تیراندازی می‌کنند هدف گرفته‌اند.

کراوات های دنج چیز جدیدی نیست. در 30 سال گذشته، 110 شورای شهر در کالابریا به دلیل نفوذ مافیا منحل شده اند – حدود سه بار، از جمله Lamezia Terme که دادگاه در آن برگزار می شود.

شهر زادگاه خانواده مانکوسو، لیمبادی، اولین شهر بود. مدیریت آن توسط رئیس جمهور ایتالیا در سال 1983 پس از اینکه رئیس فراری، فرانچسکو “سیچیو” مانکوزو، به طور غیابی به عنوان شهردار انتخاب شد، منحل شد.

کوکتل مولوتف

اتهامات موجود در کیفرخواست 351 صفحه ای نشان می دهد که چگونه «ندرانگتا» برای تعقیب اهداف خود از هیچ چیز کوتاه نمی آید.

تاکتیک‌های مختلفی برای حمایت از پول، وادار کردن مالکان به فروش کمتر از ارزش بازار، واداشتن کسب‌وکارها به سوی تامین‌کنندگان مافیایی، یا تعقیب وام‌هایی با سود اخاذی، گاهی اوقات بالای 200 درصد، استفاده می‌شود.

توله سگ‌ها، دلفین‌ها و کله‌های بز مرده روی آستان‌های مخالفان ریخته شده‌اند، تماس‌های تلفنی تهدیدآمیز برقرار شده، مورد ضرب و شتم قرار گرفته، ماشین‌ها به آتش کشیده شده، کوکتل‌های مولوتف پرتاب شده‌اند و تیراندازی می‌شود.

مظنونان پنج قتل، از جمله یکی از اعضای Ndrangheta که در سال 2002 به دلیل همجنس گرایی اش کشته شد، در دادگاه اصلی در دادگاه حضور دارند.

مانتلا خبرچین گفت که قربانی همجنس گرا دفن شد و بعداً توسط آسفالت پوشانده شد.

به گفته مقامات، از سال 1983 تا 2018، 1320 قتل مرتبط با مافیا در کالابریا رخ داده است.

در اپیزودی در ماه مه 2017 که در استراق سمع ضبط شده و در کیفرخواست گنجانده شده است، یکی از اعضای «ندرانگتا» با برادر زنی که پس از توقیف پلیس 7000 یورو ماری جوانا از دست داده بود تماس گرفت.

تماس گیرنده گفت: “بیایید سعی کنیم این پول را پس بگیریم یا خواهرت را در یک ستون سیمانی پیدا می کنی.”

“چون این افراد با آنها شوخی نمی کنند.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)