دسرهای شکلاتی Cadbury در سراسر بریتانیا به دلیل ترس از لیستریا فراخوانی شدند

دسرهای شکلاتی Cadbury در سراسر بریتانیا به دلیل ترس از لیستریا فراخوانی شدند

آژانس استانداردهای غذایی بریتانیا از مشتریان خواسته است که تاریخ انقضا را بررسی کنند.

هزاران محصول Cadbury به دلیل ترس از لیستریا از فروشگاه‌های سراسر بریتانیا خارج می‌شوند. اسکای نیوز گفت: به افرادی که از این دسته ها محصولات خریداری کرده اند هشدار داده شده است که آنها را نخورند و در عوض آنها را برای بازپرداخت بازگردانند. با توجه به مرکز کنترل بیماری (CDC)، عفونت لیستریا یک بیماری باکتریایی منتقله از غذا (به نام لیستریوز) است که معمولاً در اثر خوردن غذای آلوده به باکتری لیستریا مونوسیتوژنز ایجاد می شود. زنان باردار و افراد بالای 65 سال بیشتر در معرض خطر هستند زیرا باکتری ها به سیستم ایمنی حمله می کنند.

آژانس استانداردهای غذایی بریتانیا (FSA) از مشتریان می خواهد که تاریخ انقضای محصولات را در وب سایت خود بررسی کنند.

این آژانس هشداری را در مورد دسرهای شکلاتی کرانچی، دایم، فلیک، دسرهای شیری لبنی و 75 گرمی شیر تکه‌های شیر صادر کرده است که همگی به صورت جداگانه در سوپرمارکت‌ها فروخته می‌شوند. اسکای نیوز گزارش شده است.

تاریخ مصرف تایین نگرانی 17 مه برای دسرهای کرانچی و فلیک و 18 می برای بقیه دسرها است.

مترو گفت که سوپرمارکت های زنجیره ای مولر پس از به صدا درآمدن هشدار در مورد آلودگی، دسته های شکلات ها را فراخوانی می کند.

FSA در بیانیه ای اعلام کرد: مولر اقدام احتیاطی را برای فراخوانی برخی از دسته های محصولات دسر مختلف با برند Cadbury به دلیل وجود احتمالی لیستریا مونوسیتوژنز انجام داده است.

علائم لیستریوز شبیه آنفولانزا است. آنها طبق CDC شامل تب، درد یا درد عضلانی، لرز، احساس بیماری یا بیماری و اسهال هستند.

آژانس سلامت همچنین گفته است که علائم و نشانه‌های عفونت لیستریا بسته به فرد مبتلا و قسمتی از بدن که درگیر شده متفاوت است.

در موارد نادر، عفونت می تواند شدیدتر باشد و باعث عوارض جدی مانند مننژیت شود. اگر زن باردار به لیستریوز مبتلا شود، خطر سقط جنین وجود دارد.