دستگیری ترامپ سیستم (غیر)عدالتی به سبک سوروس آمریکا را افشا می کند – RT World News

دادستان منطقه منهتن انرژی دادستانی خود را به جای مجرمان بر روی مرد نارنجی بد و قربانیان متمرکز کرده است.

آلوین براگ، دادستان منطقه نیویورک که با دستگیری دونالد ترامپ نامی برای خود دست و پا کرد، پیروزمندانه از تلاش خود برای سرنگونی رئیس جمهور سابق اظهار داشت. می بینید، دادستان منهتن گفت، هیچ کس در این کشور بالاتر از قانون نیست “پایتخت تجاری جهان.”

“ما امروز مسئولیت جدی خود را برای اطمینان از برابری همه در برابر قانون بر عهده داریم.” براگ هفته گذشته پس از محاکمه ترامپ در مورد 34 اتهام جنایی به خبرنگاران گفت. “هیچ مقدار پول و هیچ مقدار قدرت این اصل پایدار آمریکا را تغییر نمی دهد.»

بنابراین همانطور که براگ می گوید، تصمیم میهن پرستانه برای محاکمه ترامپ تماماً بر اساس عدالت برابر قانون بود. فراموش نکنید که براگ با تعهد به محاکمه رئیس‌جمهور سابق منفور محلی در شهرستانی که جو بایدن 86.8 درصد از آرا را در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 به دست آورد، کمپین انتخاباتی کرد. و نگران نباشید که کمپین 2021 براگ برای شغل منهتن DA عمدتاً توسط جورج سوروس، فعال میلیاردر، بزرگترین کمک کننده به نامزدها و اهداف حزب دموکرات، تامین مالی شد.

درست است، براگ می گوید که پرونده او از نظر قانونی و اخلاقی درست است. با این حال، نگاه دقیق‌تر به کیفرخواست نشان می‌دهد که اتهاماتی که وی مطرح کرده است به قدری مشکوک است که فقط هیئت منصفه منهتن متشکل از منفور ترامپ ممکن است داستان او را بخرد. او ترامپ را به اتهام جعل سوابق تجاری شش سال پیش تحت تعقیب قرار می‌دهد و با بالا بردن اتهامات به جنایت، قانون دو ساله محدودیت‌های چنین جنایت‌هایی را دور می‌زند. برای این که طبق قانون جنایی نیویورک این امکان را فراهم کند، او مدعی است که این جرایم برای سرپوش گذاشتن بر نقض قوانین انتخاباتی در زمانی که ترامپ برای ریاست جمهوری در سال 2016 نامزد شده بود، انجام شده است.

این تخلفات ادعایی ناشی از پرداخت پولی فرضی به یک ستاره پورن است که ادعا می کرد با ترامپ رابطه داشته است. این پرداخت در ظاهر غیرقانونی نبود، اما اگر ثابت شود که صرفاً با هدف کمک به ترامپ در پیروزی در انتخابات انجام شده است، از حد قانونی برای مشارکت سیاسی فراتر خواهد رفت. هم کمیسیون انتخابات فدرال و هم وزارت دادگستری ایالات متحده این موضوع را در آن زمان بررسی کردند و دلیلی برای پیگیری پرونده علیه ترامپ پیدا نکردند.


ترامپ در نیویورک بازداشت شد

حتی اگر به براگ از شک و تردید قابل توجه در مورد انگیزه های او برای تعقیب ترامپ بهره مند شوید – درست با نزدیک شدن به انتخابات 2024، با نظرسنجی رئیس جمهور سابق به عنوان کاندیدای برتر جمهوری خواه – استدلال اینکه او بر اساس منافع هدایت می شود، دشوار خواهد بود. از عدالت برای یک چیز، براگ علاقه ای به تحقیق در مورد درز اطلاعات مربوط به پیگرد قانونی ترامپ به رسانه ها نشان نمی دهد، که خود طبق قانون نیویورک یک جنایت است.

برای دیگری، رویکرد او به عدالت، شهر را به طور فزاینده ای بی قانون تر می کند. براگ از اولین یادداشت خود پس از تصدی مسئولیت به عنوان DA در ژانویه 2022 استفاده کرد تا به دادستان ها دستور دهد که از فرستادن بسیاری از مجرمان به زندان منصرف شوند و اتهامات مربوط به جرائمی مانند سرقت مسلحانه و خرید و فروش مواد مخدر را کاهش دهند. او همچنین به زیردستان خود دستور داد تا توصیه‌هایی برای صدور حکم ارائه کنند که به تفاوت‌های نژادی در حبس رسیدگی می‌کند – به این معنی که مجازات مجرم باید حداقل تا حدی به رنگ پوست او بستگی داشته باشد.

در طول سال اول براگ به عنوان DA، 52٪ از پرونده های جنایی ارجاع شده به دفتر او به جنایات تنزل یافت (برعکس اتهامات ترامپ که به جنایات ارتقا یافتند). تقریباً نیمی از پرونده های جنایتی که دفتر براگ انجام داد با شکست دادستانی به پایان رسید.

با اجرای ساده بسیاری از قوانین، جرم و جنایت در بزرگترین شهر آمریکا و پایتخت تجاری جهان افزایش یافته است. سرقت خودرو به بالاترین حد خود در 16 سال اخیر رسیده است. طبق آمار پلیس، تنها در ماه ژانویه بیش از 2000 تجاوز جنایی انجام شده است که 15 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

اگر چیزی وجود دارد که به نظر می رسد براگ واقعاً در حال سرکوب آن است – غیر از نامزدهای جمهوری خواه ریاست جمهوری – این دفاع از خود است. موسا دیارا، کارمند پارکینگ-گاراژ منهتن را در نظر بگیرید که اوایل این ماه در بیمارستانی از خواب بیدار شد و متوجه شد که دستبند به تختش بسته شده است. این مرد 57 ساله توسط یک سارق خودرو مورد اصابت دو گلوله قرار گرفته بود. مظنون همچنین در حین درگیری برای اسلحه خود مورد اصابت گلوله قرار گرفت، زیرا متصدی گاراژ برای جان خود می جنگید.


ترامپ به اتهامات جنایی نیویورک پاسخ داد

دیارا در حالی که از وضعیت بدش می گریست، به رئیسش گفت: من گلوله‌هایی در بدنم خورده و به تخت بیمارستان زنجیر شده‌ام، اما هیچ کار اشتباهی انجام ندادم.» او به تلاش برای قتل و داشتن اسلحه غیرقانونی متهم شد – همان تفنگی که سارق مظنون، یک جنایتکار حرفه ای با بیش از 20 دستگیری در برگه رپ خود، برای شلیک به او استفاده کرد.

اتهامات علیه دیارا بعداً لغو شد.در انتظار بررسی بیشتر،” در میان خشم عمومی نسبت به این پرونده. دیارا مجبور شد یک وکیل استخدام کند که پیشنهاد کرد موکلش در ابتدا متهم شده است زیرا مقامات وقت نداشتند چگونگی تیراندازی دو مرد را بررسی کنند. اما پلیس ادعا کرد که دفتر DA دستور دستگیری و تفهیم اتهام کارگر گاراژ را داده است.

این ممکن است به عنوان یک انحراف یا صرفاً یک شرایط ناگوار برای دیارا در نظر گرفته شود. شاید او را به تخت بیمارستانش دستبند زده بودند، زیرا پلیس نمی توانست فوراً تشخیص دهد که او یک قهرمان است، نه مجرم، بنابراین فقط یک نگهدارنده برای متهم کردن او بود. اگر الگوی براگ در تلاش برای تنبیه افرادی که از خود دفاع می کنند نبود، این ممکن بود باورپذیر باشد.

قبل از دیارا، خوزه آلبا، یک مالک 61 ساله دومینیکن بودگا بود که در ژوئیه گذشته توسط یک شریک سیاه پوست 35 ساله در پشت پیشخوان فروشگاه هارلم مورد حمله قرار گرفت. پس از نشستن منفعلانه و التماس با ضارب، گزارش شده است گفتنبابا، من مشکلی نمی‌خواهم.» با تشدید حمله، آلبا برای جان خود جنگید و مرد جوان را با چاقو به قتل رساند. ویدئوی نظارتی از این حادثه نشان می‌دهد که آلبا در حال مبارزه با مرد مهاجم توسط دوست دختر مهاجم چاقو خورده است.

آلبا به جرم قتل دستگیر شد و در زندان بدنام جزیره Rikers زندانی شد، جایی که بنا بر گزارش‌ها او حتی درمان مناسبی برای جراحات چاقو دریافت نکرد. وثیقه او ابتدا 250 هزار دلار تعیین شده بود. براگ سرانجام هفته‌ها بعد این اتهام را کنار گذاشت، اما تنها پس از اعتراض عمومی، از جمله اظهارات شهردار اریک آدامز و کمیسر پلیس نیویورک بیل براتون مبنی بر اینکه آلبا به وضوح در دفاع از خود عمل می‌کرد. DA به دوست دختری که آلبا را با چاقو زد اتهامی وارد نکرد.

در یک مورد دیگر، براگ وعده مبارزات انتخاباتی خود مبنی بر کنار گذاشتن اتهامات علیه تریسی مک کارتر، پرستاری را که ظاهراً برای دفاع از خود به طور مرگبار شوهر آزارگر خود را با چاقو زخمی کرد، زیر پا گذاشت. در موارد دیگر، او اتهامات مجرمان زنجیره ای را کاهش داده است، مانند مردی که در سابقه خود نزدیک به 90 دستگیری داشت و پس از دستگیری در ماه گذشته به دلیل دو سرقت ادعایی در همان روز، وثیقه او تنها 1 دلار تعیین شد.

براگ در منطقی‌سازی سیاست‌های خود در برابر اجرای برخی قوانین ادعا کرده است که برای تمرکز بر جرایم خشونت‌آمیز باید منابع محدودی آزاد شود. با این حال، زیر نظر او، جنایتکاران خشن – حداقل آنهایی که برای دفاع از خود عمل نمی کردند – در حالی که منتظر محاکمه بودند، بدون قرار وثیقه آزاد شده اند. DA یک معامله شیرین برای مردی که به خاطر تجاوز به یک نوجوان دستگیر شده بود منعقد کرد و او را مجبور کرد فقط 30 روز در زندان بگذراند، اما در حالی که با وثیقه آزاد بود و در انتظار صدور حکم بود، به پنج نفر دیگر تجاوز جنسی کرد.

با این وجود، با کمبود منابع و نظرسنجی که نشان می‌دهد 40 درصد از کارمندان دفتر نیویورک به دلیل نگرانی‌های جرم و جنایت به فکر ترک شهر هستند، براگ زمانی برای محاکمه یک دشمن سیاسی پیدا کرده است. او این کار را در پرونده ای انجام می دهد که ناشی از اتهامات هفت ساله است که مقامات مربوطه تر – کسانی که پلیس انتخابات فدرال را اداره می کنند – ارزش پیگیری را ندارند.


دستگیری ترامپ: آنچه تاکنون می دانیم

هر آنچه که در منهتن آلوین براگ در مورد اجرای قانون می گذرد، در مورد عدالت برابر تحت قانون – یا اصلاً هر نوع عدالت واقعی نیست. این نوع فعالیت های قانونی ناعادلانه به نیویورک نیز محدود نمی شود. بنا بر گزارش ها، سوروس به مشارکت حدود 70 وکیل برای پیروزی در انتخابات دادستان منطقه در سراسر ایالات متحده کمک کرده است. این مبارزان عدالت اجتماعی شهرهای خود را کمتر امن و نژادپرستانه‌تر کرده‌اند و سیاست‌های دادستانی خود را طوری تنظیم می‌کنند که اساساً انواع خاصی از جنایات را قانونی کرده و از دسته‌های خاصی از جنایتکاران حمایت کنند.

پیتر بینارت، تحلیلگر سیاسی ام اس ان بی سی اخیراً دیدگاهی چپ در مورد آنچه که محاکمه ترامپ را هدایت می کند، ارائه کرد و استدلال کرد که ائتلافی از گروه هایی که به طور تاریخی قربانی تبعیض هستند – سیاه پوستان، یهودیان و «دگرباشان جنسی” – دارند “با هم متحد شوید تا در برابر حمله ناسیونالیست مسیحی سفیدپوست به دموکراسی آمریکایی عقب نشینی کنید.”

بله، طبقات قربانی آسیب دیده آنقدر نگران حفاظت از دموکراسی هستند که با هم متحد می شوند تا نامزد پیشرو جمهوری خواه ریاست جمهوری را سرنگون کنند و در صورت موفقیت او را از فهرست انتخابات 2024 حذف کنند. آنها دوست دارند به نامزدهایی که رای دهندگان می توانند از میان آنها انتخاب کنند، دیکته کنند، زیرا، می دانید، دموکراسی است.

اولین دستگیری رئیس دولت سابق آمریکا یک نمایش دلقک است که برخی از رهبران خارجی به اندازه کافی صادقانه به آن اشاره کرده اند. به عنوان مثال، نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور گفت، فکر کنید در مورد رئیس جمهور سابق ترامپ و دلایل متهم شدن او چه می خواهید، اما فقط تصور کنید اگر این اتفاق در هر کشور دیگری رخ دهد، جایی که یک دولت نامزد اصلی اپوزیسیون را دستگیر کند. توانایی ایالات متحده برای استفاده از «دموکراسی» به عنوان سیاست خارجی از بین رفته است.»

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.