دستورات واکسن برای کارگران با اعتراضات گسترده در استرالیا روبرو شد (ویدئو) – RT World News

پس از آنکه مقامات منطقه ای واکسیناسیون را برای طیف وسیعی از کارمندان اجباری کردند، هزاران نفر در اعتراض به دستورات واکسن کووید در شهرهای سراسر استرالیا اعتراض کردند.

در ملبورن، معترضان روز یکشنبه در مقابل پارلمان محلی تجمع کردند و در مرکز شهر راهپیمایی کردند و ترافیک را متوقف کردند. از جمله شعارهایی که در این تظاهرات دیده و شنیده شد این بود:بدن من، انتخاب من” و ”اخراج دن اندروز،دومی اشاره ای به نخست وزیر ایالت ویکتوریا است.

اندروز که از سال 2014 بر سر کار آمده است، به خاطر قوانین جدید بهداشت عمومی خود خشمگین شده است. این قوانین در اوایل ماه جاری به تصویب رسید و به دولت ویکتوریا آزادی عمل بیشتری برای اعمال قرنطینه در سطح منطقه می‌دهد. ماه گذشته، مقامات یک دستور گسترده واکسن را وضع کردند که شامل فهرست بسیار وسیعی از محل‌های کاری بود که واکسیناسیون در آنها اجباری بود، که اساساً تقریباً همه کارمندان ایالت را پوشش می‌داد.

‘تظاهرات آزادی’ تقریباً بدون هیچ حادثه ای زیر نظر پلیس گذشت. یک زن 59 ساله به اتهام تعرض به مامور پلیس دستگیر شد. رسانه های استرالیایی از درگیری لفظی بین معترضان و اطرافیان خبر دادند. بر اساس گزارش ها، آب از ساختمان های بلند آپارتمانی نیز روی موکب ریخته شده است.

برخی از کسانی که گرد هم آمده بودند فرزندان خود را با خود آورده بودند – اقدامی که سازمان دهندگان این رویداد خواستار آن شده بودند.


راهپیمایی هزاران نفر علیه دستور واکسن (ویدئو)

ملبورن اخیراً یکی از کانون‌های تظاهرات ضد فرمان‌دهی در استرالیا بوده است و تظاهرکنندگان به صورت هفتگی به خیابان‌ها می‌آیند. صحنه‌های مشابه روز یکشنبه در سیدنی، پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا، رخ داد، جایی که مردم نگرانی‌های خود را در مورد دستورات واکسن برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی در ایالت نیو ساوت ولز ابراز کردند.

پیش از بازگشایی مرز کوئینزلند فقط به روی مسافران واکسینه شده از ایالت های دیگر، تظاهرات ضد اجباری در سراسر منطقه نیز هزاران فعال را به خود جلب کرد.

این اعتراضات در بحبوحه گزارش‌هایی مبنی بر شناسایی ده‌ها مورد Omicron در سراسر استرالیا صورت می‌گیرد و مقامات فدرال زمان انتظار قبل از تجویز دوز تقویتی را از شش ماه به پنج ماه کاهش داده‌اند.