دزدی 2 میلیون دلاری سوخت از پایگاه ایالات متحده با «فرهنگ رومانیایی» توضیح داده شد – RT World News

وزیر دفاع این کشور پیشنهاد داده است که طرح دزدی که منجر به سرقت 2 میلیون دلار سوخت از یک پایگاه آمریکایی در رومانی شد، ممکن است با “سهل انگاری” آمریکایی ها که از “فرهنگ محلی” آگاه نیستند، تسهیل شده باشد.

رسوایی سرقت سوخت با محوریت پایگاه هوایی Mihail Kogălniceanu، که به عنوان مرکز اصلی سربازان آمریکایی در رومانی عمل می کند، زمانی که وزیر دفاع این کشور واسیلی دینکو به طرز عجیبی خود آمریکایی ها را مقصر دانست، پیچیدگی غیرمنتظره ای گرفت.

در حالی که گفته می شود این سرقت توسط گروهی از مردم محلی انجام شده است، ممکن است توسط “غفلت” و عدم آگاهی در مورد محلی “فرهنگ” از طرف آمریکایی ها، وزیر روز جمعه به رسانه های محلی گفت که باید از نقطه عرضه بهتر محافظت می شد تا از سیفون شدن سوخت جلوگیری شود.

این یک نقطه تدارکات در جایی خارج از پایگاه نظامی ایالات متحده بود. سهل انگاری بود چون شاید فرهنگ ما چندان شناخته شده نبود.

وزیر افزود که ارتش این کشور تمام امکانات خود – از جمله موارد استفاده نشده – را به خوبی محافظت می کند تا از غارت آنها توسط مردم محلی جلوگیری شود.

ادامه مطلب


گزارش میزان مهمات نظامی مفقود شده را نشان می دهد

رسوایی دزدی سوخت اولین بار در اواخر نوامبر به تیتر خبرها تبدیل شد، زمانی که پلیس رومانی اعلام کرد که طرحی را که ظاهراً از سال 2017 در این پایگاه اجرا می شد را کشف کرده است. هفت مظنون توسط پلیس برای بازجویی بازداشت شده اند.

“تحت هماهنگی رهبر گروه، اعضای آن … مقادیری سوخت دیزل از ژنراتورهایی که به مناطق خاصی در پایگاه نظامی آمریکا خدمات رسانی می کنند به سرقت بردند، با خسارتی که توسط طرف آسیب دیده، دولت فدرال ایالات متحده، 2 میلیون دلار برآورد شده است.” در آن زمان پلیس در بیانیه ای گفت.

بر اساس گزارش رسانه های محلی، هفت مظنون از افراد محلی بودند که توسط یک شرکت مسئول مدیریت ژنراتورها در پایگاه استخدام شده بودند. با این حال، در نظارت آنها، سطح دیزل در ژنراتورها به طور مداوم پایین تر از حد انتظار بود و ارتش ایالات متحده در طول سال ها مشکوک شد.

ماجرای پایگاه هوایی توسط مقامات آمریکایی تایید شده است و آنها گفتند که از نزدیک با رومانیایی ها همکاری می کنند تا همه شرایط پیرامون طرح دزدی را مشخص کنند.

ما در طول این تحقیقات با شرکا و مقامات رومانیایی خود در حمایت کامل و همکاری کامل هستیم و از تلاش‌های آنها قدردانی می‌کنیم.» وونی رایت، سخنگوی بیست و یکمین فرماندهی تداوم تئاتر، هفته گذشته گفت.