در Omicron Rise، Booster Shots “Even More Urgent”، می گویند کارشناسان: گزارش

کارشناسان می گویند: گزارش، در Omicron Rise، Booster Shots «حتی فوری تر» است

کارشناسان مورد بررسی به اتفاق آرا گفتند مردم نباید منتظر نسخه‌های جدید واکسن‌های موجود باشند

منتظر دریافت واکسن تقویت کننده نباشید.

این توصیه قاطع 15 متخصص واکسن، پزشکان بیماری‌های عفونی و مقامات بهداشت عمومی است که در نظرسنجی بلومبرگ پس از ظهور نوع جدید omicron، سازندگان واکسن را به سرعت برای اصلاح واکسن‌های خود در صورت نیاز به نسخه‌های جدید فرستاد.

سویه به شدت جهش یافته سوالات جدیدی را در مورد اینکه واکسن های کووید-19 موجود چقدر خوب عمل می کنند ایجاد می کند. اما کارشناسان دلایل مختلفی را برای دریافت دوز اضافی در حال حاضر ذکر کردند، از جمله فقدان اطلاعات کافی در مورد omicron، شواهد فزاینده در مورد مزایای تقویت‌کننده‌ها و ماه‌هایی که احتمالاً در دسترس شدن واکسن‌های فرمول‌بندی‌شده مجدد طول می‌کشد.

گرگوری پولند، مدیر گروه تحقیقاتی واکسن کلینیک مایو، گفت: «تقویت‌کننده‌ها حتی فوری‌تر هستند، نه تنها برای بالا بردن ایمنی تا حد ممکن برای محافظت فردی، بلکه همچنین ایمنی در سطح جمعیت از نظر گسترش omicron و ظهور بیشتر انواع جدید.”

2ktq9v1

سازندگان واکسن در حال ارزیابی اثربخشی واکسن‌های خود در برابر omicron و توسعه تلقیح‌های جدید و متناسب هستند. در ایالات متحده، جایی که اولین موارد فقط در این هفته شناسایی شد، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اعلام کرد که همه بزرگسالان باید شش ماه پس از دریافت رژیم دو دوز Pfizer Inc.-BioNTech SE یا Moderna Inc. تقویت کننده ها را دریافت کنند. ماه‌ها پس از جراحي جانسون و جانسون.

اکثر کارشناسان مورد بررسی با توصیه CDC مطابقت داشتند و گفتند که همه بزرگسالان باید یک تقویت کننده دریافت کنند.

لوئیس پریور-دام، مدیر واکسن‌های بزرگسالان در International Vaccine Access، گفت: اگرچه دوزهای اضافی ممکن است به طور کامل در برابر omicron محافظت نکنند، اما بهترین شانس ما، همراه با سایر اقدامات بهداشت عمومی، برای دور نگه داشتن افراد از بیمارستان است. مرکز، یک گروه مدافع. ما هنوز اطلاعات کافی در مورد omicron نداریم تا بدانیم واکسن ها چقدر خوب کار می کنند، اما برخی از محافظت ها بهتر از عدم محافظت است.

رمزگشایی Omicron: چه چیزی و کجا باید تماشا کرد تا خطرات آن کشف شود

تنها مونیکا گاندی، استاد پزشکی و پزشک بیماری‌های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو، با این نظر مخالف است: در حالی که افراد 65 سال و بالاتر و آن‌هایی که بیماری‌های پزشکی دارند سود می‌برند، “ما هنوز اطلاعات کافی در مورد omicron برای توصیه تقویت‌کننده‌ها نداریم. برای همه، او گفت، “ما نمی دانیم که آیا جوانان سالم سود خواهند برد (یا اینکه آیا برخی از عوارض جانبی وجود دارد).

پل آفیت، مدیر مرکز آموزش واکسن در بیمارستان کودکان فیلادلفیا، که در این نظرسنجی شرکت نکرد، همچنین در مورد استفاده گسترده از تقویت‌کننده‌ها فراتر از جمعیت‌های پرخطر تردید دارد. وی خاطرنشان کرد که میوکاردیت، نوعی التهاب قلب که معمولاً خفیف است و به سرعت برطرف می شود، خطر نادری برای جوانانی است که واکسن را دریافت می کنند.

آفیت، یکی از اعضای کمیته مشورتی واکسن سازمان غذا و دارو، گفت: «برای اینکه بتوانید بگویید مزایا بر خطرات آن بیشتر است، باید منفعت مشخصی وجود داشته باشد.

Jabbed را دریافت کنید

کارشناسان مورد بررسی به اتفاق آرا گفتند مردم نباید منتظر نسخه‌های جدید واکسن‌های موجود باشند. آنها گفتند که بوسترها از گیرندگان در برابر نوع دلتای بسیار قابل انتقال که اکنون غالب است محافظت می کنند و می توانند به نوع omicron کمک کنند.

واکسن‌ها و تقویت‌کننده‌ها آنتی‌بادی‌ها و پاسخ‌های سلول T ما را برای مبارزه با عفونت‌های ویروسی افزایش می‌دهند. آکیکو ایوازاکی، استاد ایمنی زیست شناسی در دانشکده پزشکی ییل گفت. او گفت: «حتی اگر آنتی‌بادی‌ها به‌دلیل تعداد زیاد جهش‌ها (به دلیل تعداد زیاد جهش‌ها) به‌طور ضعیفی به نوع اومیکرون متصل شوند، وجود آنتی‌بادی‌های کافی همچنان عفونت، تکثیر و گسترش را کاهش می‌دهد، و نقش اضافی سلول‌های T ایفا می‌شود.

امیلی لاندون، اپیدمیولوژیست ارشد بیمارستان در دانشگاه پزشکی شیکاگو، گفت: حتی اگر داروی جدیدی مورد نیاز باشد و در دسترس باشد، “تقویت در حال حاضر نباید مانع از تقویت با نسخه جدید در آینده شود.”

پاسخ دهندگان گفتند و برای افرادی که هنوز واکسینه نشده اند، مهم تر است که واکسینه شوند.

ویلبر چن، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند و یکی از اعضای کمیته مشورتی CDC در مورد شیوه‌های ایمن‌سازی، گفت: «این مهم‌ترین اقدام و مهم‌تر از دوزهای تقویت‌کننده است.

بسیاری از کارشناسان مورد بررسی گفتند که قضاوت در مورد اینکه آیا مردم به یک شات مخصوص omicron نیاز دارند یا خیر زود است. برخی از آنها پیش بینی نمی کنند که فرمول جداگانه ای مورد نیاز باشد.

به گفته کارشناسان، اما در صورت وجود، احتمالاً مطالعاتی برای بررسی اینکه آیا می‌توان آن‌ها را با واکسن‌های قبلی مخلوط و مطابقت داد، انجام خواهد شد. آنها گفتند که این کار می تواند از دانشگاه، آژانس های بهداشت فدرال یا خود شرکت ها باشد.

در این بین، حتی کسانی که واکسینه شده و تقویت شده اند نیز می توانند برای محافظت از خود در برابر omicron اقداماتی انجام دهند. رایج ترین توصیه، که تا به حال آشنا بود، استفاده از ماسک بود – به خصوص یک ماسک با کیفیت بالا و مناسب.