در نبرد با همسر سابق، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، دستور داد که 730 میلیون دلار بپردازد.

در نبرد با همسر سابق، حاکم دبی گفت که 730 میلیون دلار بی سابقه بپردازد

این پرداخت ها از طریق وثیقه 290 میلیون پوندی توسط بانک HSBC تضمین می شود.

لندن:

حاکم دبی، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، از سوی دادگاه عالی لندن دستور داده شده است که رکورد بریتانیایی بیش از 554 میلیون پوند (733 میلیون دلار) را برای حل و فصل اختلافات حضانت با همسر سابقش بر سر دو فرزندشان ارائه کند.

بخش عمده ای از جایزه بزرگ به پرنسس حیا بنت الحسین، خواهر ناتنی ملک عبدالله اردن، و دو فرزند این زوج، تضمین امنیت مادام العمر آنهاست، به ویژه برای رسیدگی به “خطر شدید” که شیخ برای آنها ایجاد می کند. خود قاضی فیلیپ مور گفت.

قاضی گفت: برای خود جز امنیت طلب جایزه نمی کند و اموالی را که در اثر فروپاشی زناشویی از دست داده است، جبران کند.

او به محمد دستور داد تا برای نگهداری از عمارت‌های بریتانیایی‌اش، مبلغی که او می‌گفت برای جواهرات و اسب‌های مسابقه بدهکار است، و برای هزینه‌های امنیتی آینده‌اش، مبلغ ۲۵۱.۵ میلیون پوند را ظرف سه ماه به هایا پرداخت کند.

به شیخ معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی نیز گفته شد که 3 میلیون پوند برای تحصیل جلیله 14 ساله و زاید 9 ساله و 9.6 میلیون پوند معوقه ارائه دهد. همچنین از او خواسته شد سالانه 11.2 میلیون پوند برای نگهداری از کودکان و برای امنیت آنها در زمان بزرگسالی بپردازد.

این پرداخت ها از طریق وثیقه 290 میلیون پوندی توسط بانک HSBC تضمین می شود. مبلغ نهایی، علیرغم اینکه برخی از وکلای لندن معتقدند بزرگترین جایزه عمومی است که تاکنون توسط دادگاه خانواده انگلیسی دستور داده شده است، کمتر از نیمی از 1.4 میلیارد پوندی است که هایا در ابتدا به دنبال آن بود.

حیا، 47 ساله، در طول تقریباً 7 ساعت شهادت، گفت که پرداخت یکباره هنگفت باعث می شود که استراحتی تمیز داشته باشیم و دستگیری شیخ از او و فرزندانشان برداشته شود.

او در دادگاه گفت: “من واقعاً می خواهم آزاد باشم و می خواهم آنها آزاد باشند.”

تسویه حساب مالی عظیم آخرین تحول در یک حماسه حقوقی است که از زمانی شروع شد که شاهزاده خانم در آوریل 2019 از ترس امنیت خود پس از شروع رابطه با یکی از محافظان خود و یک ماه پس از درخواست از شیخ به بریتانیا فرار کرد. طلاق

بعداً در همان سال، دادگاه لندن حکم داد که محمد کمپینی از تهدید و ارعاب انجام داده است که او را نسبت به زندگی خود ترسانده بود و همچنین قبلاً با ازدواج دیگری دو دخترش را ربوده و بدرفتاری کرده بود.

در اوایل سال جاری، رئیس بخش خانواده در انگلستان و ولز، یک قاضی ارشد، همچنین تشخیص داد که محمد دستور داده است تلفن هایا و وکلای او که یکی از آنها یک قانونگذار پارلمانی است، با استفاده از “پگاسوس” پیچیده هک شود. نرم افزار امنیتی دولتی

هایا هیچ گونه توافقی برای طلاق درخواست نکرده بود. او توضیحی ارائه نکرد، اما وکلای او گفتند که او می توانست به عنوان همسر سابق یکی از ثروتمندترین مردان جهان به دنبال میلیاردها دلار باشد.

نایجل دایر، وکیل شیخ، در جریان جلساتی که تا روز سه‌شنبه گزارش نشد، به دادگاه گفت: «مطالبات مالی مادر، و حجم کمک‌هایی که به دنبال آن است، کاملاً بی‌سابقه است.

او گفت که خواسته های او بیش از حد است و او واقعاً در پوشش فرزندانش ادعای خود را می کند. او همچنین شاهزاده خانم را به سوء استفاده از بودجه کودکان متهم کرد و گفت که او 6.7 میلیون پوند به باج گیرانی که بخشی از تیم امنیتی او بودند پرداخت کرده است تا رابطه خود را مسکوت بماند.

دادگاه از باج خواهان ادعایی شنیده نشد. هایا گفت که از پول حساب های بچه ها استفاده کرده است زیرا ترسیده است.

مبارزه دادگاه 70 میلیون پوندی

نیکلاس کاسورث، وکیل هایا، گفت که هزینه های حقوقی طی دو سال و نیم به بیش از 70 میلیون پوند رسیده است و افزود: “میزان واقعی مبالغ هنگفتی که توسط (محمد) خرج شده هرگز مشخص نخواهد شد.”

با توجه به جزئیات تسویه حساب، بخش عمده ای از جایزه مالی هایا بر عهده امنیت خواهد بود. این حکم می‌گوید که این امر برای محافظت از بچه‌ها از ربوده شدن توسط پدرشان بوده است، از جمله پول نقد برای ناوگان خودروهای زرهی که هر چند سال یک بار تعویض می‌شوند.

مور گفت که هایا و فرزندانش برای محافظت از آنها در برابر شیخ و همچنین به دلیل موقعیت سلطنتی خود به تدارکات گسترده نیاز داشتند.

مور گفت: «به طور کاملاً منحصربفردی، تهدید اصلی که آنها با آن روبرو هستند از جانب خود (شیخ) است نه از منابع خارجی.

او با اشاره به تهدیدات امنیتی که توسط فردی در موقعیت هیا با آن مواجه است، گفت: «یک خطر آشکار و همیشه برای (حیا) تا پایان عمر وجود خواهد داشت، چه از جانب (محمد) باشد یا فقط از جانب یک تروریست عادی.

چنین نگرانی هایی وجود داشت که رئیس امنیت هیا – که فقط به عنوان “مدیر 1” شناخته می شود – باید به دادگاه آورده می شد تا در مورد نیازهای امنیتی خود با پنجره های سیاه شده و با پرده ای از همه به جز مور و دو وکیل شواهد ارائه کند. و نام او را روی کاغذی به قاضی دادند.

پول بی حد و حصر

وکلای هیا به قاضی گفتند که پولی که در دسترس شاهزاده خانم و بچه‌های دبی بود، «بی‌حدود» بوده و به بیش از ده‌ها خانه مجلل، یک قایق بادبانی 400 میلیون پوندی و ناوگان هواپیماهای شخصی دسترسی داشتند.

در این حکم آمده است که او سالانه بیش از 83 میلیون پوند برای خانواده خود در دبی با 9 میلیون پوند دیگر هزینه کرده است. وکیل محمد به دادگاه اذعان کرد که او می تواند 1.25 میلیارد پوند پول نقد را ظرف سه ماه جمع آوری کند.

مور در تایید ادعای هایا برای 1.9 میلیون پوند برای خرج کردن آشپزخانه، اجاق پیتزا و پرده های آشپزخانه در خانه اش در لندن، گفت: “به خودم یادآوری می کنم که پول در طول ازدواج موضوعیت نداشت.”

مور گفت که به مطالبات مالی هایا «کارت بلانش» نمی دهد، اما خواسته های او را «با دیدی بسیار واضح به شرایط استثنایی این پرونده، مانند استاندارد زندگی واقعاً مجلل و بی سابقه ای که این احزاب در دبی از آن برخوردارند، بررسی خواهد کرد. “.

هایا به دادگاه گفت که درخواست میلیون‌ها دلار برای پنج خانه‌دار، لباس، نگهداری دو عمارتش که یکی از آنها حدود 100 میلیون پوند تخمین زده می‌شود، و تعطیلات معمولی، زیاده‌روی نمی‌کند.

او گفت که جواهرات او که در مجموع حدود 20 میلیون پوند ارزش دارد، در صورت پخش شدن، سالن دادگاه را پر می کند.

مور به محمد دستور داد که 1 میلیون پوند به دلیل گم شدن لباس های مد لباس که به گفته او ناپدید شده اند و 5 میلیون پوند برای پوشش 9 هفته تعطیلات او و اعضای خانواده هر سال به او بپردازد.

وکیل او، کاسورث، گفت: «در زمینه این پرونده، او ثروتمند نیست. در این حکم آمده است که او مجبور به فروش 15.6 میلیون پوند دارایی – از جمله اسب هایی به ارزش 10 میلیون پوند و جواهرات به ارزش 2.1 میلیون پوند – برای تامین مخارج زندگی در زمانی که منتظر تسویه نهایی بود، شده است.

او گفت که خواسته های او را باید در شرایطی دید که محمد یک صورتحساب 2 میلیون پوندی برای خرید توت فرنگی در تابستان برای املاک کشورش در شمال شرق لندن داشت.

با این حال، وکیل شیخ، دایر، بسیاری از ادعاهای هایا را “مضحک” یا “مضحک” توصیف کرد و گفت که آنها کاملاً با تمایل او برای داشتن یک زندگی عادی فرزندانش در تضاد هستند.

او گفت که حکم قاضی احتمالاً “بزرگترین جبران مالی است که قطعاً تا کنون دستور داده شده است و تصور می کنم تا کنون توسط یک دادگاه خانواده صادر شده است.”

بزرگترین مبلغی که قبلاً تصور می شد توسط یک دادگاه بریتانیایی صادر شده بود، 453.6 میلیون پوند بود که میلیاردر روسی، فرکاد احمدوف، موظف شد برای طلاق خود در سال 2016 بپردازد.

محمد 72 ساله پیشنهاد داده بود که سالانه 10 میلیون پوند به طور منظم مبالغ تعمیر و نگهداری بپردازد و 500 میلیون پوند ضمانت ارائه کند که دایر به گفته دایر “مثل شمشیر داموکلس” بر سر او و خانواده اش آویزان خواهد شد.

مور در نتیجه گیری خود گفت که شواهد هایا را “به طور محسوس صادقانه” می داند.

کاسورث، وکیل شاهزاده خانم به محمد گفت: “ارزش واقعی پول با هر مرد عادی درگیر در این پرونده یا هر طرف دعویی که معمولاً در دادگاه حاضر می شود بسیار متفاوت است.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)