در سیلی به چین، ایالات متحده از شناسایی سویه جدید کووید در آفریقای جنوبی تمجید می کند

در سیلی به چین، ایالات متحده از شناسایی سویه جدید کووید در آفریقای جنوبی تمجید می کند

COVID-19 نزدیک به 5.2 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است.

واشنگتن:

ایالات متحده روز شنبه آفریقای جنوبی را به دلیل شناسایی سریع سویه جدید کووید به نام Omicron و به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با جهان تمجید کرد – سیلی به سختی در برخورد چین با شیوع اولیه ویروس کرونا.

به گفته وزارت امور خارجه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، با نالدی پاندور، وزیر روابط و همکاری بین‌الملل آفریقای جنوبی صحبت کرد و آنها در مورد همکاری در زمینه واکسیناسیون مردم آفریقا علیه کووید-19 گفتگو کردند.

در بیانیه آمده است: “وزیر بلینکن به طور خاص از دانشمندان آفریقای جنوبی به دلیل شناسایی سریع نوع Omicron و دولت آفریقای جنوبی به دلیل شفافیت در به اشتراک گذاری این اطلاعات، که باید به عنوان الگویی برای جهان باشد، تمجید کرد.”

ابتدا در زمان دونالد ترامپ و اکنون در زمان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بارها از چین به دلیل عدم اطلاع رسانی در مورد منشأ ویروس کرونا که برای اولین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان چین و قبل از انتشار در سراسر جهان شناسایی شد، انتقاد کرده است. اکنون نزدیک به 5.2 میلیون نفر را کشته است.

در آگوست سال جاری، جامعه اطلاعاتی ایالات متحده گزارشی را منتشر کرد که در آن اعلام کرد نمی تواند به یک نتیجه قطعی در مورد منشاء ویروس برسد – در میان حیوانات یا در یک آزمایشگاه تحقیقاتی سناریوهای اصلی بودند – زیرا چین در این زمینه کمک نکرده است. کاوشگر آمریکا

ایالات متحده همچنین پکن را متهم کرده است که قبل از به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم در مورد شیوع این بیماری، انتظار زیادی داشته و گفته است که رسیدگی شفاف تر می تواند به توقف گسترش ویروس کمک کند.

پس از انتشار گزارش ایالات متحده در تابستان امسال، بایدن پکن را به سنگ اندازی متهم کرد.

بایدن پس از انتشار این گزارش طبقه بندی نشده در بیانیه ای گفت: «جهان مستحق پاسخ است و من تا زمانی که آنها را دریافت نکنیم آرام نخواهم گرفت.

ملت های مسئول از این نوع مسئولیت ها در قبال بقیه دنیا شانه خالی نمی کنند.

همه‌گیری یکی از منابع تنش حاد امروز در روابط ایالات متحده و چین است، زیرا دو قدرت بزرگ بر سر تجارت، حقوق بشر، و موضوع تایوان و دیگر موضوعات با هم درگیر می‌شوند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)