در حرکت نادر، والدین تیرانداز مدرسه ایالات متحده متهم به قتل عمد شدند

در حرکت نادر، والدین تیرانداز مدرسه ایالات متحده متهم به قتل عمد شدند

اتان کرامبلی به عنوان یک بزرگسال به اتهامات قتل دولتی و ترور متهم شده است. (نمایندگی)

واشنگتن:

در اقدامی نادر از سوی مجری قانون، دادستان اوکلند، کارن مک‌دونالد، اعلام کرد که جیمز و جنیفر کرامبلی، والدین اتان کرامبلی، هر کدام با چهار فقره قتل غیرعمد روبرو هستند.

مک‌دونالد در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این اتهامات به منظور پاسخگویی به افرادی است که در این فاجعه سهیم بودند و همچنین این پیام را ارسال می‌کند که صاحبان سلاح مسئولیت دارند.»

او گفت: «در حالی که تیرانداز کسی بود که وارد دبیرستان شد و ماشه را فشار داد، افراد دیگری هم هستند که در حوادث 30 نوامبر نقش داشتند و قصد من این است که آنها را نیز پاسخگو کنم.

چهار دانش آموز ۱۴ تا ۱۷ ساله در تیراندازی در دبیرستان آکسفورد در شمال دیترویت کشته شدند و شش دانش آموز دیگر به همراه یک معلم زخمی شدند.

اتان کرامبلی به عنوان یک بزرگسال به اتهامات قتل دولتی و ترور متهم شده است.

در حالی که تیراندازی در مدارس توسط نوجوانان اغلب در ایالات متحده رخ می دهد، برای والدین اتهامات غیرعادی است.

جیمز کرامبلی اسلحه نیمه اتوماتیک 9 میلی متری Sig Sauer را که چهار روز قبل از تیراندازی در یک فروشگاه محلی اسلحه استفاده می کرد، خریداری کرد.

اتان کرامبلی در زمان خرید همراه پدرش بود و این نوجوان بعداً تصویری از اسلحه را در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت: “تازه امروز زیبایی جدیدم را گرفتم” همراه با یک ایموجی قلب.

به گفته پلیس، اتان کرامبلی شب قبل از حمله ویدئویی را در تلفن همراه خود ضبط کرد و گفت که در حال برنامه ریزی برای تیراندازی در مدرسه در روز بعد است، اما این ویدئو در فضای مجازی منتشر نشد.

در همان روز، یکی از معلمان مدرسه، اتان کرامبلی را در حال جستجوی مهمات با تلفن همراه خود در حین کلاس مشاهده کرد و آن را به مسئولان مدرسه گزارش داد.

مدرسه با مادرش تماس گرفت اما به پست صوتی یا پیام های ایمیل پاسخ نداد.

مک‌دونالد گفت که جنیفر کرامبلی در آن روز یک پیام متنی در مورد این حادثه با پسرش رد و بدل کرد و نوشت: “لل من از دستت عصبانی نیستم. باید یاد بگیری که گرفتار نشوی.”

– “این کار را نکن” –

مک‌دونالد گفت که والدین در روز تیراندازی پس از اینکه معلمی از یادداشتی که روی میز اتان کرامبلی پیدا کرده بود «هیجان زده» شد، به مدرسه احضار شدند.

این یک نقاشی از یک تفنگ و عبارت “افکار متوقف نمی شوند. کمکم کن.”

او گفت همچنین تصویر یک گلوله، فردی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود و عبارت “زندگی من بیهوده است” و “دنیا مرده است.”

به والدین نقاشی در جلسه ای با مسئولان مدرسه نشان داده شد و به آنها توصیه شد که باید پسر را ظرف 48 ساعت به مشاوره بفرستند.

مک دونالد گفت که آنها در مقابل بردن پسرشان به خانه مقاومت کردند و او به کلاس بازگشت. او بعداً وارد حمام شد، با اسلحه ای که در کوله پشتی خود پنهان کرده بود بیرون آمد و تیراندازی کرد.

مک دونالد گفت: “این تصور که والدین می توانند آن کلمات را بخوانند و همچنین بدانند که پسرشان به سلاح مرگباری که آنها به او داده اند دسترسی دارد، غیر وجدان است و من فکر می کنم که این یک جنایت است.”

او گفت: من عصبانی هستم. من به عنوان یک مادر عصبانی هستم. من به عنوان دادستان عصبانی هستم. من به عنوان فردی که در این شهرستان زندگی می کند عصبانی هستم.

او گفت: «ما باید در این کشور بهتر عمل کنیم. ما باید بگوییم برای بچه های ما، معلمان، والدین ما، برای همه ما در این جامعه و جوامع سراسر این کشور کافی است.»

اتان کرامبلی حداقل 30 گلوله شلیک کرد و در حین فرار دانشجویان دیگر، یک خشاب مهمات تازه پر کرد.

دانش‌آموزان و معلمان خود را در کلاس‌ها سد کردند، همانطور که در تمرینات به آنها آموزش داده شده بود، و برخی از مدرسه از طریق پنجره‌ها فرار کردند.

مک‌دونالد گفت که جنیفر کرامبلی وقتی خبر تیراندازی را شنید، به پسرش پیام داد و گفت: «ایتان این کار را نکن».

مک دونالد گفت که جیمز کرامبلی وقتی این خبر را شنید، به خانه رفت و سپس با خط اورژانس 9-1-1 تماس گرفت و گزارش داد که یک اسلحه از خانه اش گم شده است و او معتقد است که ممکن است پسرش تیرانداز باشد.

قتل غیرعمد تا 15 سال حبس دارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)