در حالی که نویسندگان شروع به اعتصاب می کنند، خطوط پیکت در هالیوود

در حالی که نویسندگان شروع به اعتصاب می کنند، خطوط پیکت در هالیوود

آخرین اعتصاب نویسندگان هالیوود 16 سال پیش در سال 2007 بود.

لس آنجلس، ایالات متحده:

در حالیکه هزاران نویسنده در اعتصابی بر سر حقوق و شرایط در دوره پخش، ابزارهای خود را در خارج از استودیوهای لس آنجلس و نیویورک در اعتصاب پایین انداختند.

انتظار می‌رفت که نمایش‌های آخر شب با حضور افرادی مانند جیمی کیمل، ست مایرز و استفان کولبرت اولین قربانیان این حادثه باشند، زیرا 11000 عضو اتحادیه برای اولین بار در 15 سال از کار کناره‌گیری کردند.

لویی جونز در خارج از نتفلیکس در لس آنجلس به خبرگزاری فرانسه گفت: «نویسندگان به اندازه کافی دستمزد دریافت نمی کنند.

نویسندگان ساعت‌های طولانی کار می‌کنند و من چیزهای باقی‌مانده زیادی را در قسمت‌های تکراری تلویزیون نمی‌بینم.»

این اعتصاب که در صورت ادامه می‌تواند به سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های برنامه‌ریزی شده برای اکران در اواخر امسال ضربه بزند، پس از شکست مذاکرات بین انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) و اتحاد تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) استودیوها صورت گرفت.

WGA اواخر دوشنبه گفت که پاسخ استودیوها به پیشنهاداتش “با توجه به بحران وجودی که نویسندگان با آن روبرو هستند، کاملا ناکافی بوده است.”

مطالبات “بی دلیل نیست”

آخرین باری که نویسندگان هالیوود قلم خود را زمین گذاشتند، در سال 2007، اعتصاب 100 روز به طول انجامید و حدود 2 میلیارد دلار برای اقتصاد سرگرمی لس آنجلس هزینه داشت.

این بار، دو طرف درگیر درگیری هستند زیرا نویسندگان خواهان دستمزد بالاتر، حداقل تضمین اشتغال پایدار و سهم بیشتری از سود ناشی از رونق پخش استریم هستند، در حالی که استودیوها می گویند به دلیل فشارهای اقتصادی باید هزینه ها را کاهش دهند.

دنی استرانگ، نویسنده برنده جایزه امی به خبرگزاری فرانسه در نیویورک گفت: «آنچه در حال حاضر در اینجا مطرح است این است که پخش جریانی به طور کامل چشم انداز رسانه را تغییر داده است.

«محل توزیع کمتری وجود دارد و افراد کمتری آن‌ها را کنترل می‌کنند و بنابراین ما سهم بیشتری از درآمد خود را از دست داده‌ایم.

استرانگ که فیلمنامه Hulu را نوشته و کارگردانی کرده است، می گوید: «نویسندگان هر چیزی را که می بینید خلق می کنند.

ما اساس محتوایی هستیم که مردم دوست دارند و از آن لذت می برند و کارفرمایان ما از آن سود می برند.”

مجریان آخر شب کولبر و جیمی فالون – هر دو از اعضای انجمن – از نویسندگان حمایت کردند و کولبر گفت که خواسته های آنها “بی دلیل” نبود.

فالون در مراسم مت گالا در نیویورک به خبرگزاری فرانسه گفت: “من از نویسندگانم حمایت می کنم، ما کارمندان و خدمه زیادی داریم که تحت تاثیر این موضوع قرار می گیرند، اما آنها باید به یک توافق منصفانه دست پیدا کنند.”

و کوئینتا برانسون خالق و ستاره «ابوت ابتدایی» گفت که اعضای انجمن صنفی او از حمایت کامل او برخوردار بودند.

او گفت: “هیچ کس این اعتصاب را نمی خواهد… امیدوارم که ما بتوانیم این را اصلاح کنیم، هر چه که باشد.”

“نقاط چسبندگی”

نویسندگان می گویند که کسب درآمد غیرممکن شده است، زیرا حقوق ها پس از تورم کاهش یافته یا کاهش یافته است، حتی در شرایطی که کارفرمایان سود می برند و حقوق مدیران را فربه می کنند.

بیش از هر زمان دیگری نویسندگان با حداقل دستمزد مقرر توسط اتحادیه کار می کنند.

یکی از منابع اصلی اختلاف نظر در طول مذاکرات، روند رو به رشد برنامه های تلویزیونی برای استخدام نویسندگان کمتر، برای مدت کوتاهتر، برای فیلمنامه سریال ها بود.

هنگامی که مذاکرات روز دوشنبه به نتیجه نرسید، WGA استودیوها را متهم کرد که به دنبال ایجاد یک “اقتصاد گیگ” هستند که در آن نویسندگی به یک “حرفه کاملاً آزاد” تبدیل شود.

AMPTP گفت که درخواست‌های WGA از استودیوها برای استخدام تعداد معینی از نویسندگان «برای یک دوره زمانی مشخص، چه نیاز باشد یا نه»، «نقاط اصلی مهم» است.

مسئله دیگری که روی میز وجود دارد، دوباره کار کردن فرمولی است که محاسبه می کند چگونه به نویسندگان برای پخش نمایش ها پرداخت می شود، که اغلب سال ها پس از نگارش آن ها در پلتفرم هایی مانند نتفلیکس باقی می مانند.

برای دهه‌ها، نویسندگان از هر بار استفاده مجدد از مطالب خود، مانند پخش مجدد تلویزیون یا فروش دی‌وی‌دی، «بقایایی» دریافت کرده‌اند.

با پخش جریانی، نویسندگان به سادگی یک دستمزد سالانه ثابت دریافت می‌کنند – حتی اگر آثارشان موفقیت بزرگی مانند «بریجرتون» یا «چیزهای عجیب» را که صدها میلیون بیننده در سراسر جهان پخش می‌کنند، ایجاد کند.

WGA همچنین می خواهد به تأثیر آینده هوش مصنوعی بر نوشتن بپردازد.

‘شکسته شده’

استودیوها خاطرنشان می‌کنند که کل «باقیمانده‌های» پرداخت‌شده به نویسندگان به بالاترین رقم 494 میلیون دلاری در سال 2021 رسید، که عمدتاً به لطف رونق مشاغل نویسندگی ناشی از انفجار محتوای جریانی است.

آنها همچنین در مورد پیشنهاداتی که استودیوها به دروغ ادعا می کنند که مشکلات اقتصادی برای تقویت موقعیت مذاکره خود دارند، مخالفت می کنند.

پس از ولخرجی در سال‌های اخیر، زمانی که استریمرهای رقیب به هر قیمتی به دنبال رشد مشترکان بودند، روسا برای محدود کردن هزینه‌ها و ارائه سود تحت فشار هستند.

آیا فکر می کنید دیزنی 7000 نفر را برای تفریح ​​از کار بیکار می کند؟ یک منبع آگاه با موضع AMPTP گفت.

این اعتصاب می‌تواند پیامدهای گسترده‌تری داشته باشد و صنعت از تأثیر موج‌دار بیم دارد.

چندین اتحادیه دیگر هالیوود با نویسندگان از جمله SAG-AFTRA بازیگران و DGA کارگردانان ابراز همبستگی کرده اند. هر دو در تابستان امسال مذاکرات خود را با استودیوها انجام خواهند داد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)