در بحبوحه گسترش Omicron، بریتانیا شاهد بالاترین موارد روزانه کووید در تاریخ است

در بحبوحه گسترش Omicron، بریتانیا شاهد بالاترین موارد روزانه کووید در تاریخ است

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا نسبت به “موج جزر و مدی” عفونت ها هشدار داده است.

لندن:

در حالی که یکی از مقامات ارشد بهداشت بریتانیا گفت که ممکن است طی چند روز آینده افزایش “شگفت انگیزی” در موارد ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا وجود داشته باشد، در روز چهارشنبه بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را در روز چهارشنبه ثبت کرد.

78610 مورد دیگر ابتلا به کووید-19 گزارش شد که حدود 10000 بیشتر از بالاترین آمار قبلی گزارش شده در ژانویه است.

در حال حاضر بیش از 11 میلیون نفر در بریتانیا که جمعیت آن حدود 67 میلیون نفر است، برای این بیماری مثبت شده است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، با افزایش قابل انتقال نوع جدید ویروس Omicron در سراسر بریتانیا، نسبت به “موج جزر و مدی” عفونت‌ها هشدار داده است.

با این حال، او در روز سه‌شنبه زمانی که بیش از 100 نفر از قانون‌گذارانش علیه اقدامی برای مهار گسترش روزافزون بیماری رای دادند، ضربه‌ای به قدرت خود وارد شد.

جنی هریس، مدیر اجرایی آژانس امنیت سلامت بریتانیا، قبلاً نوع Omicron را «احتمالاً مهم‌ترین تهدید» از زمان شروع همه‌گیری خوانده بود.

او در یک کمیته پارلمانی گفت: «اعدادی که در چند روز آینده بر روی داده‌ها می‌بینیم در مقایسه با نرخ رشدی که در موارد قبلی مشاهده کرده‌ایم، بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود.

هریس گفت که نوع جدید ویروس دارای زمان دو برابری است “که در حال کوتاه شدن است” و اکنون در اکثر مناطق بریتانیا کمتر از دو روز است و نرخ رشد آن به ویژه در لندن و منچستر قابل توجه بوده است.

بیش از 10000 مورد Omicron ثبت شده است که حداقل 10 نفر در بیمارستان بستری شده اند. یک نفر پس از ابتلا به این نوع که قرار است به سویه غالب در لندن تبدیل شود جان خود را از دست داد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)