در بحبوحه افزایش قیمت سوخت در ایالات متحده، پیام جو بایدن برای مدیران عامل نفتی “مفخر”

در بحبوحه افزایش قیمت سوخت در ایالات متحده، پیام جو بایدن برای مدیران عامل نفتی

قیمت سوخت ایالات متحده: افزایش قیمت سوخت در ایالات متحده بر تعداد محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تأثیر گذاشته است.

واشنگتن:

کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، از این که مدیران عامل بزرگ نفتی در مورد سودهایی که بهای سوخت برای آمریکایی‌های معمولی افزایش می‌یابد، «لفک می‌زنند» «ناامید» است.

افزایش دردناک قیمت بنزین باعث ایجاد مشکل کلی تورم و ضربه زدن به رتبه بندی محبوبیت بایدن شده است.

کاخ سفید می گوید که شرکت های نفتی ممکن است به طور غیرقانونی سودجویی کنند و از کمیسیون تجارت فدرال خواسته است که در این زمینه تحقیق کند.

جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی، در اظهارنظرهای قوی برای خبرنگاران، این سوال را مطرح کرد که چرا قیمت بنزین در جایگاه‌های بنزین تا این حد بالا است در حالی که نفت خام به شدت پایین‌تر معامله می‌شود.

او گفت: “من می گویم، بله، ما ناامید هستیم. ما ناامید هستیم زیرا شما شاهد کاهش قیمت نفت بوده اید. شما کاهش قیمت گاز را مشاهده نکرده اید.” به یک اقتصاددان نیازی نیست — به یک متخصص بازار نفت نیازی نیست که این را تشخیص دهد.

ساکی گفت: «ما می بینیم که مدیران عامل شرکت های نفتی در مورد سودهایی که با افزایش قیمت شرکت های گاز به دست می آورند، لاف می زنند. این یک تأثیر واقعی بر مردم آمریکا است. این فوق‌العاده ناامیدکننده است.

هفته گذشته، بایدن اقدام غیرمعمولی را برای بهره برداری از ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده برای پمپ کردن منابع بیشتر به بازار انجام داد. این کار با هماهنگی سایر کشورهای مصرف کننده عمده مانند چین و هند انجام شد.

تلاش بایدن برای آرام کردن بازارهای سوخت تاکنون تأثیر چندانی نداشته است. با این حال، اخبار مربوط به نوع بالقوه خطرناک جدید Omicron Covid-19 قیمت نفت خام را به شدت کاهش داده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)