در ایالات متحده، ایالت ها سربازان و آزمایشات خانگی را در نبرد کووید اعزام می کنند

در ایالات متحده، ایالت ها سربازان و آزمایشات خانگی را در نبرد کووید اعزام می کنند

کووید در ایالات متحده: موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالت های ایالات متحده در حال افزایش است.

نیویورک به پوشیدن ماسک در تمام مکان های سرپوشیده در سراسر ایالت نیاز دارد. ماساچوست در حال ارسال کیت های تست کووید-19 خانگی به فقیرترین مناطق خود است. مین گارد ملی خود را برای کمک به بیمارستان ها فعال کرده است.

در شمال شرقی ایالات متحده، مقامات در تلاش هستند تا هر تاکتیکی را برای کنترل موج زمستانی که اتاق‌های اورژانس پر شده و نرخ عفونت افزایش یافته است، کنترل کنند.

به گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، پذیرش بیماران مبتلا به کووید-19 در هفته منتهی به 9 دسامبر 14.4 درصد در سراسر کشور افزایش یافت. این نرخ در نیوانگلند بیش از دو برابر (33.5٪) بود.

این افزایش در برخی از واکسینه‌ترین ایالت‌های این کشور در بحبوحه هوای سردتر و تجمعات تعطیلات اتفاق می‌افتد. فرماندار چارلی بیکر روز دوشنبه گفت که در ماساچوست، جایی که 88 درصد از جمعیت حداقل یک دوز واکسن کووید-19 را دریافت کرده اند، این ایالت بیش از 2 میلیون آزمایش آنتی ژن سریع را برای فقیرترین جوامع ارسال خواهد کرد.

دستور ماسک ایالت نیویورک برای همه مکان های عمومی سرپوشیده از دوشنبه اجرا می شود. این شامل رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، عبادتگاه‌ها و ساختمان‌های اداری است که نیازی به واکسن برای ورود ندارند. این دستور به مناطق خارج از شهر نیویورک، که در حال حاضر دارای محدودیت‌های سخت و پایین‌ترین نرخ کووید در ایالت است، ارسال شده است. در 13 دسامبر، نرخ تست مثبت در شهر نیویورک 2.8٪ بود، در حالی که غرب نیویورک 9.4٪ بود.

کتی هوچول فرماندار گفت: «این اقدامات موقت به ما کمک می‌کند که فصل تعطیلات را با خیال راحت پشت سر بگذاریم. من در ناامیدی همه از این که به این نقطه رسیده ایم، شریک هستم، به خصوص با واکسنی که در اختیار داریم.»

از زمان تعطیلات روز شکرگزاری کشور در 25 نوامبر، میانگین هفت روزه موارد ابتلا در ایالت نیویورک 43 درصد و بستری شدن در بیمارستان 29 درصد افزایش یافته است. هوچول گفت، در حالی که درصد نیویورکی‌هایی که به طور کامل واکسینه شده‌اند همچنان در حال افزایش است – با افزایش 2 درصدی از آخر هفته شکرگزاری – این سرعت برای مهار گسترش ویروس به اندازه کافی سریع نیست.

شهر نیویورک در تحمیل یک دستور واکسن بر کارگران بخش خصوصی از 27 دسامبر فراتر از سایر حوزه های قضایی عمل می کند.

شهردار بیل دی بلازیو روز دوشنبه در یک نشست توجیهی گفت: “شما شاهد خطوط روند با افزایش موارد، افزایش بستری شدن در بیمارستان هستید، بنابراین ما باید در همه جبهه ها حمله کنیم.” او گفت که “ما می توانیم دست خط را روی دیوار ببینیم” در حالی که تعطیلی ها در اروپا اتفاق می افتد.

در نیوجرسی، بستری شدن در بیمارستان به بالاترین حد خود از اواخر آوریل رسیده است. به گفته فرماندار فیل مورفی، که از ساکنان خواست تا داروهای تقویت کننده خود را دریافت کنند، در حالی که اکثر موارد جدید در میان افراد واکسینه نشده هستند، ایالت شاهد عفونت های بیشتری در بین افرادی است که دو دوز واکسن مصرف کرده اند و ایمنی رو به کاهشی دارند.

بیمارستان‌های این ایالت در تلاش هستند تا افزایش بیماران کووید را با بیمارانی که در تصادفات رانندگی مجروح شده‌اند، کسانی که در سال گذشته عمل‌هایشان به تاخیر افتاده و آن‌هایی که مشکلات سلامت روانی دارند، متعادل کنند.

شریف النهال، مدیر اجرایی بیمارستان دانشگاهی در نیوآرک، در مصاحبه ای در 10 دسامبر گفت: «تغییراتی وجود دارد که ما در حال تزلزل هستیم. من در حال حاضر نگران ظرفیت هستم. اگر یک افزایش کووید دیگر وجود داشته باشد، مطمئن نیستم که چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.»

نیوجرسی سومین مگاسیت خود را برای واکسیناسیون در شهرستان سامرست در 15 دسامبر، سالگرد یک سالگی اولین واکسیناسیون در ایالت، افتتاح می کند. از آنجایی که ایالت شاهد افزایش موارد در فصل تعطیلات با نرخ مثبت 8 درصدی است، وزارت بهداشت آن با Vault Health همکاری می کند تا کیت های آزمایش بزاق کووید-19 را در خانه به صورت رایگان ارائه کند. آزمایش ها از طریق پست ارسال می شود و کاربران به طور مجازی توسط یک متخصص پزشکی در مورد نحوه انجام آنها راهنمایی می شوند.

نوع دلتا همچنان گونه غالب در ایالات متحده است، اما مقامات در حال آماده شدن برای موارد بیشتری هستند که توسط سویه omicron برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد. داده های فدرال نشان می دهد که ترس از omicron، که به نظر می رسد قابل انتقال تر است، اما شاید کمتر شدید باشد، باعث افزایش 30 درصدی دوز واکسن در ایالات متحده در هفته منتهی به 9 دسامبر شد.

روز دوشنبه، Fidelity Investments برنامه آزمایشی بازگشت داوطلبانه خود را در نیوانگلند به دلیل افزایش خطرات کووید-19 متوقف کرد. این حرکت برای دفاتر ماساچوست، رود آیلند و نیوهمپشایر اعمال می شود.

مین، نیوهمپشایر و نیویورک گارد ملی را برای کمک به بیمارستان ها در درمان بیماران کووید فعال کرده اند. نیوهمپشایر، که بالاترین نرخ ابتلای هفت روزه را در ایالات متحده دارد، همچنین در حال ارسال آزمایشات سریع کووید رایگان در خانه به ساکنان است. در عرض یک روز پس از پیشنهاد 29 نوامبر برای ارسال آزمایش به هر ساکن، همه 800000 مورد گرفته شد. دور دیگری متعهد شد.

افزایش فعلی ماساچوست با سطوح یک سال پیش رقابت می کند. بیکر تاکید کرد که اگر نرخ بالای واکسیناسیون ایالت نبود، این افزایش بدتر بود. با این حال، بیمارستان‌ها تا حدی فشار می‌آورند که در حال کاهش رویه‌های انتخابی هستند. سایر ایالت های نیوانگلند نیز در تنگناهای مشابهی قرار دارند و مین، نیوهمپشایر و ورمونت در روزهای اخیر رکوردهایی را برای موارد و بستری شدن در بیمارستان ثبت کردند.

بیکر روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «آزمایش‌های سریع ثابت کرده‌اند که ابزار بسیار مؤثری هستند، به‌ویژه برای افرادی که قرار است با افرادی که نمی‌شناسند یا معمولاً در اطراف نیستند، در داخل خانه جمع شوند. این احتمالاً یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، رفتن به تعطیلات».