درگیری ها پس از کشته شدن غیرنظامیان هندی در حمله امنیتی نافرجام آغاز شد – RT World News

بیش از ده ها روستایی در یک عملیات امنیتی ناموفق در شمال شرقی هند در مرز میانمار کشته شدند. این حادثه باعث درگیری شدید بین مردم محلی و ماموران انتظامی شده است.

تنش ها در منطقه مون در ایالت ناگالند در شمال شرقی هند پس از اقدام نیروهای امنیتی بالا گرفته است. “ضد شورش” حمله به منطقه و اشتباه گرفتن غیرنظامیان با شبه نظامیان مسلح.

ارتش هند اعلام کرد عملیاتی که اواخر روز شنبه انجام داد، انجام شده است “بر اساس اطلاعات معتبر.” گزارش شده است که در مورد تحرکات اعضای گروه جدایی طلب شورای ملی سوسیالیست ناگالند در منطقه تیرو خبر داده شده بود، اما افسران در نهایت یک وانت حامل غیرنظامیان را با شورشیان اشتباه گرفتند و به روی آن آتش گشودند.

ادامه مطلب


دست کم 5 سرباز هندی در کشمیر در مرگبارترین خشونت ها از فوریه به این سو به ضرب گلوله کشته شدند

علت تلفات جانی در بالاترین سطح در حال بررسی است و طبق قانون اقدامات مقتضی انجام خواهد شد. ارتش گفت.

رسانه های محلی گزارش دادند که 13 غیرنظامی در عملیات شبه کمین شنبه شب کشته شدند که همه آنها معدنچیان زغال سنگ بودند که به روستای خود بازگشتند. پلیس بعداً این عدد را تأیید کرد. گفته می شود حداقل 11 نفر دیگر در این تیراندازی مجروح شده اند و دو نفر دیگر همچنان ناپدید هستند.

هنگامی که اهالی محل از این حادثه مطلع شدند، گروهی خشمگین نیروهای امنیتی را محاصره کردند و آنها را به کشتار مردم بیگناه متهم کردند. همه چیز به سرعت از کنترل خارج شد و درگیری ها شروع شد و نیروها به سمت جمعیت شلیک کردند.

پلیس گفته است که دست کم هفت معترض در اثر حمله سربازان زخمی شده اند “دفاع شخصی.” به گفته ارتش، یک سرباز کشته و چند تن دیگر زخمی شدند و سه خودروی شاسی بلند مورد استفاده نیروهای امنیتی به آتش کشیده شدند.

آمیت شاه وزیر امور داخله هند گفت که چنین است “غمگین” توسط عملیات امنیتی ناموفق، و به مقامات قول داد “این حادثه را به طور کامل بررسی کنید تا عدالت را برای خانواده های داغدیده تضمین کنید.”