درباره اظهارنامه مالیاتی، قاضی پیشنهاد ترامپ برای مسدود کردن کنگره آمریکا را رد کرد

درباره اظهارنامه مالیاتی، قاضی پیشنهاد ترامپ برای مسدود کردن کنگره آمریکا را رد کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده گفت که تلاش مجلس نمایندگان به رهبری دموکرات‌ها انگیزه‌های سیاسی دارد.

واشنگتن:

به گفته مقامات، یک قاضی فدرال آمریکا روز سه شنبه کمپین حقوقی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای جلوگیری از دسترسی کنگره به اظهارنامه های مالیاتی وی را رد کرد.

قاضی ترور مک فادن، منصوب ترامپ به دادگاه منطقه ای در واشنگتن، گفت که تیم حقوقی رهبر سابق ایالات متحده که دو سال است با تلاش های دموکرات ها برای مشاهده پرونده های مالیاتی وی مبارزه می کند، “در قانون اشتباه می کند.”

این حکم ضربه بزرگی به ترامپ است که علیرغم وعده های انتخاباتی در سال 2016 مبنی بر انتشار اظهارنامه های مالیاتی خود، با چنگ و دندان مبارزه کرده است تا اظهارنامه های مالیاتی خود را خصوصی نگه دارد.

ترامپ گفت که تلاش مجلس نمایندگان به رهبری دموکرات ها انگیزه سیاسی داشته است.

ریچارد نیل، نماینده دموکرات کنگره، رئیس کمیته راه و روش مجلس نمایندگان که تلاش برای تضمین دسترسی به اظهارنامه های مالیاتی را رهبری می کرد، گفت که این حکم “غافلگیرکننده نیست، قانون به وضوح در سمت کمیته است.”

او در بیانیه‌ای گفت: «خوشحالم که اکنون یک قدم به توانایی انجام نظارت دقیق‌تر بر برنامه حسابرسی اجباری ریاست جمهوری IRS نزدیک‌تر شده‌ایم.

وزارت دادگستری در ماه اوت به وزارت خزانه داری دستور داد تا سوابق شش ساله ای را که ترامپ از افشای آن ها خودداری کرده بود به کمیته کنگره ارائه کند.

روسای جمهور ایالات متحده طبق قانون ملزم به انتشار جزئیات مالی شخصی خود نیستند، اما هر رهبر ایالات متحده از زمان ریچارد نیکسون این کار را انجام داده است.

کمیته کنگره این حق را دارد که بازگشت‌ها را علنی کند، اما حکم قاضی شامل یک یادداشت هشداری علیه این حرکت است.

مک فادن نوشت: «ممکن است انتشار گزارش ها درست یا عاقلانه نباشد، اما این حق رئیس است که این کار را انجام دهد.

او گفت: “کنگره این قدرت خارق العاده را به او اعطا کرده است و دادگاه ها از این که انگیزه های کنگره یا قوانین به درستی تصویب شده را حدس بزنند بیزارند. دادگاه در اینجا این کار را نخواهد کرد و بنابراین باید این پرونده را رد کند.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)