داچ 61 مورد کووید را در پروازهای آفریقای جنوبی در میان نگرانی های جدید پیدا کرد

داچ 61 مورد کووید را در پروازهای آفریقای جنوبی در میان نگرانی های جدید پیدا کرد

موارد جدید کووید در هتلی در نزدیکی فرودگاه اسخیپول آمستردام قرنطینه شدند.

اسخیپول:

مقامات بهداشتی هلند روز شنبه گفتند که سویه جدید “Omicron” کووید-19 “احتمالا” در میان برخی از 61 مسافری است که پس از ورود به دو پرواز از آفریقای جنوبی، آزمایش آنها مثبت بوده است.

این موارد – بیش از یک دهم از 600 سرنشین این دو هواپیما – در هتلی در نزدیکی فرودگاه اسخیپول آمستردام، یکی از بزرگترین مراکز مسافرت هوایی بین‌المللی اروپا، قرنطینه شدند.

مؤسسه ملی بهداشت عمومی (RIVM) اواخر روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: احتمالاً نوع Omicron در تعدادی از افرادی که آزمایش شده‌اند، مثبت بوده است.

به گفته این سازمان، تجزیه و تحلیل بیشتر برای مشخص شدن قطعی اینکه آیا نوع جدید درگیر بوده یا خیر، انجام خواهد شد و نتایج آن روز یکشنبه علنی خواهد شد.

مسافران گفتند که ساعات بدی را در سالن ورودی تحمل کرده اند تا آزمایش بدهند. آنها گزارش دادند که بسیاری از مردم در پوشیدن ماسک یا رعایت فاصله اجتماعی کوتاهی کردند.

اداره بهداشت هلند (GGD) در بیانیه ای اعلام کرد: اکنون می دانیم که 61 مورد از نتایج مثبت و 531 منفی بوده است.

GGD گفت: تمام مسافرانی که آزمایش آنها مثبت بوده است، در صورت بروز علائم باید هفت روز و در صورت عدم مشاهده به مدت پنج روز در قرنطینه هتل بمانند.

انتظار می‌رود مسافرانی که آزمایششان منفی است، اما در هلند باقی می‌مانند، در خانه خود ایزوله شوند. آن‌هایی که در هلند زندگی نمی‌کنند می‌توانند «به سفر خود ادامه دهند».

مسافری به نام پائولا زیمرمن که شب خود را از طریق ویدیوهای منتشر شده در توییتر مستند کرده است، گفت که سرانجام پس از ساعت ها انتظار نتیجه منفی دریافت کرد اما اکنون باید پنج روز را در قرنطینه خانگی بگذراند.

زیمرمن به خبرگزاری AFP گفت: افراد حاضر در هواپیما “از آسفالت به یک اتاق ایزوله منتقل شدند که در آنجا ما چهار ساعت منتظر بودیم تا آزمایش شوند.”

او گفت: «همه در هواپیما آنجا بودند» با کمی احترام به قوانین فاصله گذاری اجتماعی.

آخرین ویدئوی او که در حوالی ساعت 0250 به وقت گرینویچ روز شنبه منتشر شد، ردیفی از مسافران بیشتری را نشان داد که منتظر آزمایش هستند در حالی که دیگران روی نیمکت و روی زمین خوابیده بودند.

او در توییتی نوشت: متأسفانه سازمان دهی وحشتناک بود. درس هایی برای آینده باید آموخت.

“دیستوپی مرکزی”

استفانی نولن، گزارشگر سلامت جهانی نیویورک تایمز نیز در توییتی در توییتی که او آن را “دالان خطوط هوایی مرکزی دیستوپیا” نامید، نوشت.

او توضیح داد که چگونه مسافران، از جمله نوزادان و کودکان نوپا، در کنار هم قرار گرفتند و منتظر آزمایش بودند، در حالی که “هنوز 30 درصد از مردم بدون ماسک یا فقط روی دهان هستند.”

فیلیپ، 33 ساله، که در یکی از پروازهای آفریقای جنوبی بود، به خبرگزاری فرانسه گفت: «در یک لحظه احساس کردید که اسیر شده اید.

او گفت: “هیچ جهتی وجود نداشت، هیچ کس نمی دانست چه اتفاقی دارد می افتد. این یک وضعیت فوق العاده نامطمئن بود و مردم در مورد آن واقعا عصبانی شدند.”

گفت: من هم عصبانی هستم. با گذشت دو سال از همه‌گیری، چرا مقامات هنوز باید به این فکر کنند که چگونه یک هواپیمای پر از مردمی را که به شیپول می‌رسند آزمایش می‌کنید؟

مقام بهداشت هلند گفت: “ما درک می کنیم که مردم از وضعیت یک شبه Schiphol ناامید شده اند”.

در این بیانیه آمده است: «مردم به تازگی یک سفر طولانی را با این ایده انجام داده اند که به زودی به خانه خواهند رسید.

در عوض درست پس از فرود، آنها با وضعیتی مواجه می شوند که قبلاً هرگز در هلند تجربه نکرده بودیم، یعنی اینکه افراد باید در Schiphol آزمایش شوند و مجبور می شوند تا زمانی که نتیجه بگیرند منتظر بمانند.

شرکت هواپیمایی ملی هلندی KLM اعلام کرد که به پروازهای خود از ژوهانسبورگ و کیپ تاون “با رعایت پروتکل سختگیرانه” ادامه خواهد داد.

این بدان معناست که ورود همه مسافران به جز ساکنان هلند و اتحادیه اروپا که باید آزمایش PCR منفی نشان دهند و در هنگام ورود خود قرنطینه شوند، ممنوع شد.

این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «KLM وضعیت را بسیار جدی می‌گیرد و به حفظ ایمنی مسافران و خدمه ادامه خواهد داد».

یک پرواز KLM از ژوهانسبورگ حدود ساعت 1200 به وقت گرینویچ با 161 مسافر به زمین نشست. رمکو روس سخنگوی KLM گفت که 107 مسافر دیگر به دلیل عدم رعایت پروتکل های جدید دولت هلند اجازه سوار شدن به آنها در آفریقای جنوبی را ندارند.

مسافران به خبرگزاری فرانسه گفتند که بررسی ها در ژوهانسبورگ به این معنی است که مسافران می توانند بدون تاخیر بیشتر وارد هلند شوند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)