دانمارک محکومان خارجی را برای زندان به خارج می فرستد – اخبار RT World

وزیر دادگستری کوزوو اعلام کرد که ده ها جنایتکار خارجی اهل دانمارک در کوزوو زندانی خواهند شد. در عوض، این کشور شمال اروپا پروژه های انرژی سبز محلی را تامین مالی خواهد کرد.

آلبولنا هاجیو وزیر دادگستری روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که 300 زندانی که از دانمارک به کوزوو منتقل خواهند شد، نخواهند بود. “با ریسک بالا.”

در حالی که هدف این طرح کاهش فشار بر سیستم زندان دانمارک است، هر دو طرف تاکید کرده اند که با زندانیان در کوزوو همان رفتاری خواهد شد که با آنها در ایالت نوردیک می شود.

ادامه مطلب


گروه حقوق بشر اروپایی «بسیار نگران» از «کتک خوردن عمدی» زندانیان فرانسوی در بازداشتگاه

ما هر کاری که می توانیم انجام داده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که این در چارچوب قوانین است. دقیقاً همان قوانینی که برای زندان‌های دانمارک اعمال می‌شود.» نیک هکراپ، وزیر دادگستری این کشور به رسانه های محلی در کپنهاگ گفت. «محکومین تبعیدی [will] هنوز هم بتوانیم بازدیدکنندگان را جذب کنیم، اگرچه این کار البته دشوار خواهد بود.» او گفت.

این 300 سلول برای مجرمان مجرم از کشورهای غیر اتحادیه اروپا که پس از صدور حکم برای اخراج از دانمارک در نظر گرفته شده بودند، استفاده خواهد شد. هاجیو گفت که زندانی که برای جنایتکاران دانمارکی آماده شده است در شهر جیلان واقع در شرق است.

دانمارک متعهد شده است که منابع بیشتری را به سیستم زندان‌های خود در میان سال‌ها مهاجرت کارکنان و بالاترین تعداد زندانی‌ها از دهه 1950، که بخشی از آن ناشی از افزایش خشونت‌های گروهی است، اختصاص دهد.

بر اساس این قرارداد، کوزوو 210 میلیون یورو سرمایه گذاری سرمایه ای دریافت خواهد کرد که برای پروژه های انرژی سبز و تجدیدپذیر در نظر گرفته شده است. این توافق 10 ساله هنوز باید توسط پارلمان کوزوو تصویب شود. هاجیو اصرار داشت که باید هفته آینده امضا شود.