دانمارک اولین بار در اتحادیه اروپا مجوز قرص مرک کووید را صادر کرد

دانمارک اولین بار در اتحادیه اروپا مجوز قرص مرک کووید را صادر کرد

داروساز آمریکایی مرک، درمان ضد کووید مولنوپیراویر برای بیماران در معرض خطر با علائم.

کپنهاگ:

دانمارک روز پنجشنبه درمان ضد کووید مولنوپیراویر داروساز آمریکایی مرک را برای بیماران در معرض خطر با علائم توصیه کرد و اولین کشور اتحادیه اروپا شد که این کار را انجام داد.

این درمان مبتنی بر قرص که تحت نام لاگوریو به بازار عرضه می‌شود، در اواسط نوامبر توسط آژانس دارویی اروپا (EMA) برای استفاده اضطراری مورد حمایت قرار گرفت و به کشورهای اتحادیه اروپا این امکان را می‌دهد تا خودشان تصمیم بگیرند که آیا از قرص‌ها استفاده کنند، حتی قبل از مجوز رسمی.

Lagevrio از نوامبر در بریتانیا تایید شده است و در حال تایید در ایالات متحده است.

Kirstine Moll Harboe از سازمان بهداشت دانمارک در بیانیه ای گفت: “ما درمان قرص را توصیه می کنیم زیرا معتقدیم که فواید آن برای بیمارانی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید کووید-19 هستند، بیشتر است.”

در عین حال ما کاملاً آگاه هستیم که این یک درمان جدید و تایید نشده است که هنوز اطلاعات زیادی در مورد آن نداریم.»

Moll Harboe گفت که اثرات این درمان از نزدیک تحت نظر خواهد بود.

دانمارک از موج بی سابقه ای از مبتلایان به کووید-19 و شیوع نوع جدید Omicron رنج می برد که انتظار می رود این هفته به سویه غالب در کپنهاگ تبدیل شود.

روز چهارشنبه، 8770 مورد جدید گزارش شد که بالاترین رقم برای جمعیت 5.8 میلیون نفری از زمان شروع همه گیری است.

Moll Harboe گفت: “ما امیدواریم که این درمان به کاهش تعداد پذیرش در بیمارستان برای بیمارانی که در معرض خطر بالای بیماری شدید هستند کمک کند.”

در دانمارک، 508 نفر مبتلا به کووید-19 در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند که 66 نفر از آنها تحت مراقبت های ویژه هستند.

نتایج کامل کارآزمایی بالینی منتشر شده در 26 نوامبر توسط Merck ناامیدکننده بود، زیرا آنها کارایی بسیار کمتری را نسبت به گزارش‌های قبلی بر اساس داده‌های موقت نشان دادند.

با توجه به نتایج کامل، این دارو میزان بستری شدن و مرگ و میر بیماران در معرض خطر را که مدت کوتاهی پس از عفونت مصرف کردند، 30 درصد کاهش داد – نه 50 درصد همانطور که نتایج قبلی نشان داد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)