دانشمند برتر: ایالات متحده به داده های بیشتری در مورد نوع کووید قبل از محدود کردن سفر نیاز دارد

دانشمند برتر: ایالات متحده به داده های بیشتری در مورد نوع کووید قبل از محدود کردن سفر نیاز دارد

ظهور نوع جدید باعث شده است که کشورها برای ارزیابی تهدید عجله کنند. (فایل)

واشنگتن:

آنتونی فائوچی، دانشمند ارشد دولت ایالات متحده، روز جمعه گفت که واشنگتن داده های بیشتری در مورد نوع جدید و نگران کننده کووید-19 می خواهد که برای اولین بار در جنوب آفریقا شناسایی شد و قبل از پیوستن به سایر کشورها در ممنوعیت پروازها از این منطقه.

فائوچی به CNN گفت در حالی که “همیشه امکان” مسدود کردن پروازها وجود دارد، “شما می خواهید مطمئن شوید که مبنایی برای انجام این کار وجود دارد. و این همان کاری است که ما در حال حاضر انجام می دهیم.”

او گفت هنوز “هیچ نشانه ای” مبنی بر اینکه سویه تازه شناسایی شده کووید-19 به ایالات متحده رسیده است وجود ندارد.

ظهور نوع جدید، که برای اولین بار در آفریقای جنوبی ثبت شد، کشورها را برای ارزیابی این تهدید به عجله فرستاد.

بریتانیا، آلمان، ایتالیا و هلند از جمله کشورهایی هستند که پروازها از آفریقای جنوبی و کشورهای اطراف را به حالت تعلیق درآورده‌اند، در حالی که ژاپن مسافران این منطقه را به مدت 10 روز قرنطینه می‌کند.

ترس از اینکه این نوع ممکن است به طور جدی تلاش‌های جهانی برای مبارزه با همه‌گیری کووید-19 را متوقف کند و اقتصادهای آسیب‌پذیر را تحت تأثیر قرار دهد، باعث شد سهام در وال استریت در اواسط روز نزدیک به 1000 واحد سقوط کند.

همانطور که دانشمندان در حال رقابت برای ارزیابی سویه جهش یافته شدید – که در حال حاضر با نام علمی آن B.1.1.529 نامگذاری شده است – این نگرانی وجود دارد که ممکن است عفونی تر از دلتا بسیار مسری باشد و احتمالاً در برابر واکسن ها مقاوم تر باشد.

فائوچی که مشاور ارشد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مورد ویروس کرونا است، گفت: «به محض اینکه اطلاعات بیشتری دریافت کنیم، در اسرع وقت تصمیم خواهیم گرفت.

“شما نمی خواهید بگویید که این کار را انجام می دهید تا زمانی که دلیل علمی برای انجام آن نداشته باشید. به همین دلیل است که ما اکنون برای به دست آوردن آن داده های علمی عجله داریم.”

برخی در آفریقای جنوبی از ممنوعیت های سفر انتقاد کردند و گفتند که این کشور به دلیل شفافیت در مورد نوع جدید مجازات شده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفته است که درک این نوع ممکن است هفته‌ها طول بکشد و نسبت به اعمال محدودیت‌های مسافرتی هشدار داد در حالی که شواهد علمی هنوز کم است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)