دانشمند برتر ایالات متحده آنتونی فائوچی

Omicron: اما آنتونی فائوچی گفت که تفسیر بیش از حد این داده ها مهم است. (فایل)

واشنگتن:

آنتونی فائوچی، دانشمند برجسته آمریکایی، روز سه‌شنبه گفت که اگرچه قضاوت در مورد شدت نوع جدید کووید-۱۹ «Omicron» هفته‌ها طول می‌کشد، نشانه‌های اولیه نشان می‌دهد که بدتر از سویه‌های قبلی نبوده و احتمالاً خفیف‌تر است.

مشاور ارشد پزشکی جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در صحبت با خبرگزاری فرانسه، دانسته ها و ناشناخته های Omicron را به سه حوزه اصلی تقسیم کرد: قابلیت انتقال، میزان ایمنی در برابر عفونت و واکسن های قبلی و شدت بیماری.

فائوچی گفت که نوع جدید “به وضوح بسیار قابل انتقال است”، به احتمال زیاد بیشتر از دلتا، سویه غالب جهانی فعلی.

جمع آوری داده های اپیدمیولوژیک از سراسر جهان همچنین نشان می دهد که عفونت های مجدد با Omicron بیشتر است.

فائوچی، مدیر قدیمی موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID)، گفت: آزمایش‌های آزمایشگاهی که قدرت آنتی‌بادی‌های واکسن‌های فعلی علیه Omicron را آزمایش می‌کنند، باید طی «چند روز تا یک هفته آینده» انجام شوند.

فائوسی در مورد سؤال از شدت، گفت: “تقریباً به طور قطع شدیدتر از دلتا نیست.”

وی ادامه داد: «پیشنهادی وجود دارد که حتی ممکن است شدیدتر باشد، زیرا وقتی به برخی از گروه‌هایی که در آفریقای جنوبی دنبال می‌شوند نگاه می‌کنید، به نظر می‌رسد نسبت بین تعداد عفونت‌ها و تعداد بستری شدن در بیمارستان کمتر از دلتا باشد. “

اما او اضافه کرد که تفسیر بیش از حد این داده‌ها مهم است زیرا جمعیت‌هایی که دنبال می‌شوند کم سن هستند و کمتر احتمال دارد که در بیمارستان بستری شوند.

او گفت: «من فکر می‌کنم حداقل در آفریقای جنوبی چند هفته دیگر طول می‌کشد، جایی که اولین بار در نوامبر گزارش شد.

از آنجایی که در بقیه نقاط جهان عفونت‌های بیشتری دریافت می‌کنیم، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا میزان شدت آن مشخص شود.»

فائوچی گفت که یک ویروس قابل انتقال تر که باعث بیماری شدیدتر نمی شود و منجر به افزایش بستری شدن در بیمارستان و مرگ نمی شود “بهترین سناریو” است.

وی افزود: بدترین حالت این است که نه تنها بسیار قابل انتقال است، بلکه باعث بیماری شدید نیز می‌شود و سپس موج دیگری از عفونت‌ها را خواهید داشت که لزوماً با واکسن یا عفونت‌های قبلی افراد کم‌رنگ نمی‌شود.

من فکر نمی کنم که بدترین سناریو اتفاق بیفتد، اما شما هرگز نمی دانید.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)