دانشمندان چینی ادعا می کنند آنتی بادی خنثی کننده تمام انواع کووید کشف شده – RT World News

دانشمندان چینی با ارجاع به آزمایش‌های آزمایشگاهی و آزمایش‌های انجام‌شده بر روی یک موجود زنده، ادعا می‌کنند که آنتی‌بادی را جدا کرده‌اند که می‌تواند به‌طور مؤثر همه سویه‌های کووید-۱۹ را خنثی کند.

در مطالعه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، دانشمندان چینی از موسسات مختلف، از جمله دانشگاه سان یات سن در گوانگژو و دانشگاه ژجیانگ در هانگژو، پیشنهاد کردند که ممکن است داروی همه‌گیری کووید-19 داشته باشند.

ادامه مطلب


دبیرکل اتحادیه اروپا: وقت آن است که درباره واکسیناسیون اجباری فکر کنیم

نویسندگان ادعا می کنند که آنتی بادی مونوکلونال 35B5 هم در مطالعات آزمایشگاهی (آزمایشگاه یا آزمایش لوله آزمایش) و هم در داخل بدن (انجام شده بر روی موجودات زنده) برای خنثی کردن کووید-19 نوع وحشی (بدون جهش) و همچنین انواع نگران کننده نشان داده شده است. (VOCs). آزمایش‌های in vivo روی موش‌های انسانی انجام شد.

دانشمندان خاطرنشان کردند که این آنتی بادی بر روی نوع بسیار جهش یافته دلتا نیز کار می کند، که از زمانی که در اوایل سال جاری در هند ظاهر شد، مسئول امواج مرگبار عفونت در سراسر جهان بوده است.

35B5 SARS-CoV-2 را خنثی می کند [Covid-19] با هدف قرار دادن یک اپی توپ منحصر به فرد [part of the antigen molecule which the antibody attaches itself to] که از مکان های جهش غالب جلوگیری می کند، مطالعه توضیح می دهد. به عبارت دیگر، 35B5 بخش منحصر به فردی از ویروس را هدف قرار می دهد که در طول فرآیند جهش تغییر نمی کند.

آنتی بادی 35B5 با هدف قرار دادن بخشی از ویروس که تحت تأثیر جهش های شناسایی شده در VOCs در گردش قرار نمی گیرد، ظرفیت خود را برای “اثربخشی پان خنثی کننده” در چندین سویه دانشمندان استدلال می کنند که این یافته ها می تواند باشد “برای طراحی منطقی یک SARS-CoV-2 جهانی مورد بهره برداری قرار گرفت [Covid-19] واکسن.»

به گفته محققان، بخشی از آنتی ژن که توسط آنتی بادی 35B5 مورد هدف قرار می گیرد، در نوع Omicron نیز وجود دارد.

این تحقیق می تواند در بحبوحه گسترش Omicron، که به شدت جهش یافته است، ارزشمند باشد. رهبران و دانشمندان در سراسر جهان نگران هستند که ویروس جهش یافته بتواند از ایمنی ناشی از واکسن و مصونیت به دست آمده از عفونت قبلی فرار کند.