دانشمندان می گویند خیلی زود است که بگوییم Omicron فقط باعث بیماری خفیف می شود

دانشمندان می گویند خیلی زود است که بگوییم Omicron فقط باعث بیماری خفیف می شود

نرخ واکسیناسیون آفریقای جنوبی در مقایسه با کشورهای غربی پایین است.

دانشمندان برجسته آفریقای جنوبی هشدار دادند که هنوز خیلی زود است که مشخص شود نوع omicron فقط باعث بیماری خفیف می شود.

به گفته دانشمندان، در حال حاضر تعیین تأثیر واقعی سویه کروناویروس دشوار است زیرا تاکنون بیشتر جوانان را تحت تأثیر قرار داده است که بهتر می توانند با عامل بیماری زا مبارزه کنند و افراد پس از مدتی حامل این ویروس بیشتر بیمار می شوند. ارائه به قانونگذاران در روز چهارشنبه.

پیش از این موسسه ملی بیماری های واگیر اعلام کرده بود که تعداد روزانه موارد جدید تایید شده در آفریقای جنوبی تقریباً دو برابر شده و در 24 ساعت گذشته به 8561 مورد ابتلا رسیده است. Omicron در حال حاضر با اختلاف زیاد سویه غالب در کشور است.

میشل گروم، رئیس نظارت بر سلامت عمومی و پاسخگویی به NICD به قانون‌گذاران گفت: «آخرین عفونت‌ها «بیشتر در گروه‌های سنی جوان‌تر اتفاق افتاده است، اما ما در حال مشاهده این حرکت به گروه‌های سنی مسن‌تر هستیم». “ما همچنین انتظار داریم که عوارض شدیدتر ممکن است تا چند هفته خود را نشان ندهند.”

در 25 نوامبر، دولت آفریقای جنوبی و دانشمندان اعلام کردند که نوع جدیدی که بعداً توسط سازمان بهداشت جهانی به نام Omicron نامیده شد، در این کشور پیدا شده است. این امر باعث فروش بازار سهام شد و به اعمال ممنوعیت سفر برای چندین کشور آفریقای جنوبی منجر شد.

ریچارد لسلز، متخصص بیماری‌های عفونی در موسسه ژنومیک KRISP، می‌گوید که شدت بیماری ناشی از سویه جدید ممکن است با این واقعیت پنهان شود که بسیاری از افراد قبلاً به انواع دیگر مبتلا شده‌اند یا تلقیح شده‌اند و به آنها مصونیت می‌دهد.

وی گفت: “اگر این ویروس و این نوع به طور بسیار موثر در بین جمعیت گسترش یابد، آنگاه می‌تواند افرادی را در جمعیت بیابد که واکسینه نشده و ممکن است در برابر بیماری شدید محافظت نشده باشند.” وقتی به طور کلی به این قاره فکر می کنیم، این همان چیزی است که ما را نیز نگران می کند.

نرخ واکسیناسیون آفریقای جنوبی در مقایسه با کشورهای غربی و چین پایین است، اما بسیار بالاتر از اکثر کشورهای آفریقایی است، با حدود یک چهارم جمعیت به طور کامل تلقیح شده است. در سراسر قاره 1.3 میلیارد نفری، تنها 6.7٪ به طور کامل واکسینه شده اند که تنها 0.1٪ از 100 میلیون نفر در جمهوری دموکراتیک کنگو واکسن های خود را دریافت کرده اند.

با این حال، لسلز انتظار دارد که اگرچه این نوع ممکن است از آنتی بادی ها فرار کند، سایر دفاع های بدن مانند سلول های T همچنان ممکن است موثر باشند. سلول های T سلول های آلوده را از بین می برند.

او به قانونگذاران گفت: “ما انتظار داریم که محافظتی که شما در برابر بیماری شدید دارید برای این نوع بیماری بسیار دشوارتر باشد.” ما انتظار نداریم که این تاثیری بر روی داروهایی که استفاده می کنیم داشته باشد.”

– با کمک پل وکیاتو و رنه ولگراف.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)