دانشمندان می گویند اولین “ربات های زنده” اکنون می توانند “خود به خود” خود را تکثیر کنند – RT World News

طبق یک گزارش علمی جدید، ماشین‌های بیولوژیکی کوچکی که توسط دانشمندان از سلول‌های قورباغه‌ها (که معمولاً به آنها Xenobots گفته می‌شود) توسعه یافته‌اند.

Xenobots در گزارشی در سال گذشته منتشر شد که نشان می‌داد فناوری خود ترمیم‌کننده می‌تواند برای جایگزینی مواد تجزیه‌پذیر مانند بتن، فولاد و پلاستیک استفاده شود. سپس، در ماه مارس، مشخص شد که موجودات زنده بهبود یافته بودند تا بتوانند محیط اطراف خود را به خاطر بسپارند و در یک گروه واحد جمع شوند.


Xenobots 2.0؟  دانشمندان ربات‌های بیولوژیکی بهبود یافته‌ای را از سلول‌های قورباغه ساخته‌اند که قادر به رفتار «ازدحامی»، حافظه و خوددرمانی هستند.

اکنون، مقاله‌ای که روز دوشنبه در مجله PNAS منتشر شد، نشان می‌دهد که Xenobots می‌توانند خود را تکرار کنند.

جاشوا بونگارد، یکی از نویسندگان گزارش جدید، ادعا کرد که “با طراحی مناسب” ارگانیسم ها “به طور خود به خود تکرار خواهد شد،” و پیشنهاد کرد که این فناوری می تواند برای مقابله با همه گیری های آینده و سرعت بخشیدن به تولید واکسن مورد استفاده قرار گیرد.

سام کریگمن، نویسنده اصلی این مطالعه، این فرآیند را شکل کاملاً جدیدی از خود تکراری توصیف کرد و اشاره کرد که “هیچ حیوان یا گیاهی که علم شناخته است به این شکل تکرار نمی شود.” زنوبات‌ها توسط ابررایانه‌ای که شکل مناسبی از ایده‌آل را ارائه می‌کرد، شرطی شده بودند “والدین” بعد از “ماه ها” محقق خاطرنشان کرد که در انجام این کار تلاش می کند. حتی اگر طراحی که تا حدودی به Pac-Man شباهت دارد، غیرمعمول به نظر می رسید “ساده”، ثابت کرد که بسیار مولد است.

Pac-Man شکل گرفت “Xenobots پدر و مادر” نه تنها یک، بلکه چندین نسل را به وجود آورد “نوه ها” که به نوبه خود ایجاد کرد “نادره ها” کریگمن مدعی شد.

Bongard توضیح داد که سرعت تکرار نقش مهمی برای کاربردهای عملی ربات ها دارد.

«اگر بتوانیم فناوری‌هایی را توسعه دهیم، از Xenobots یاد بگیریم، جایی که می‌توانیم به سرعت به هوش مصنوعی بگوییم: ما به یک ابزار بیولوژیکی نیاز داریم که X و Y را انجام دهد و Z را سرکوب کند، این می‌تواند بسیار مفید باشد.» بونگارد توضیح داد.

در حالی که بونگارد اصرار داشت که مزایای فناوری ظاهراً پیشرفت‌کننده بر خطرات آن بیشتر است، چندین گزارش نگرانی‌های اخلاقی را در مورد فناوری Xenobot مطرح کرده‌اند. حتی گفته شده است که می توان آنها را به یک سلاح زیستی نظامی و ابزار ترور تبدیل کرد.