دانشمندان ماسک‌های درخشانی طراحی می‌کنند که کووید را شناسایی می‌کند – RT World News

دانشمندان ژاپنی گفته‌اند که آنتی‌بادی‌های شترمرغ به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ماسک‌های درخشانی طراحی کنند که به تشخیص اینکه آیا فردی به ویروس کرونا مبتلا شده است یا خیر.

کیودو نیوز گزارش داد که روش تشخیص غیرمعمول توسط تیمی از دانشگاه استانی کیوتو توسعه داده شده است.


2 ضربه در برابر Omicron - Pfizer کافی نیست

محققان نوعی غیرفعال و غیرتهدید کننده ویروس کرونا را به شترمرغ تزریق کردند و از تخم هایی که گذاشته بودند آنتی بادی استخراج کردند.

سپس رنگ فلورسنت را با آنتی بادی ها روی فیلتر مخصوصی که در داخل ماسک قرار می گیرد اسپری کردند. هنگامی که ویروس وجود دارد، فیلتر زیر نور UV می درخشد.

پس از نظارت بر 32 فرد آلوده به مدت 10 روز، محققان مشاهده کردند که همه ماسک‌هایی که استفاده می‌کردند درخشان بودند و با کاهش بار ویروسی، درخشش آنها به مرور زمان محو می‌شد.

رئیس دانشگاه و رهبر پروژه، یاسوهیرو تسوکاموتو، نقل شده است که خودش پس از پوشیدن یکی از ماسک‌های آزمایشی متوجه شد که به کووید-19 مبتلا شده است.

تیم تسوکاموتو قصد دارد این آزمایش را به 150 شرکت‌کننده گسترش دهد و موافقت دولت را برای فروش ماسک‌هایشان در سال آینده دریافت کند. ما می‌توانیم با هزینه کم پادتن‌هایی را از شترمرغ تولید کنیم. در آینده، من می‌خواهم این را به یک کیت تست آسان تبدیل کنم که همه می‌توانند از آن استفاده کنند.» سوکاموتو گفت.