دانشمندان در ریزش خاکستر عظیم گرفتار شدند (ویدئو) – RT World News

گروهی از دانشمندان روسی می گویند خوش شانس بودند که از ریزش خاکستر بزرگ در آتشفشان بزیمیانی در شبه جزیره کامچاتکا در شرق دور این کشور جان سالم به در بردند. ویدئوی این حادثه روز دوشنبه توسط ریانووستی منتشر شد.

این آتشفشان 2882 متری در اواخر ماه مارس شروع به فوران کرد و فعالیت آن از آن زمان تنها افزایش یافته است. روز جمعه، دانشمندان تصمیم گرفتند سیستم های لرزه نگاری و سایر تجهیزات را در Bezymianny برای جمع آوری داده ها در انتظار فوران دیگری و در عین حال بزرگتر قرار دهند.

با این حال، سه انتشار عمده در روزی که آنها در آتشفشان بودند اتفاق افتاد که یکی از آنها گرد و غبار را به 12 کیلومتری هوا فرستاد و باعث شد خطوط هوایی پروازهای خود را تغییر دهند.

متخصصان در نهایت در وسط فاجعه گرفتار شدند. وقتی متوجه شدند که نمی توانند فرار کنند، به سرعت با استفاده از ماشین های برفی و سورتمه های خود پناهگاهی ساختند.

“سنگ ها شروع به ریزش کردند، لاپیلی ها – تشکیلات آتشفشانی متخلخل، به اندازه یک مشت کوچک رسیدند.” یکی از محققان، پیوتر کیرینکین، بازگو کرد.

بیشتر بخوانید:
خطوط هوایی درباره خطر فوران آتشفشان هشدار داد

بارش خاکستر آتشفشانی حدود نیم ساعت ادامه داشت، اما پناهگاه ادامه داشت و دانشمندان از صدمه دیدن جلوگیری کردند و با خیال راحت به پایگاه بازگشتند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: