دانشمندان در حال ساخت آدامس هایی هستند که ممکن است انتقال کووید را کاهش دهد

دانشمندان در حال ساخت آدامس هایی هستند که ممکن است انتقال کووید را کاهش دهد

یک محقق گفت: این آدامس فرصتی برای خنثی کردن ویروس موجود در بزاق فراهم می کند. (نمایندگی)

واشنگتن:

دانشمندان در حال ساخت آدامسی هستند که حاوی یک پروتئین گیاهی است که به عنوان “تله” برای ویروس SARS-CoV-2 عمل می کند، ویروسی که باعث COVID-19 می شود، بار ویروسی را در بزاق کاهش می دهد و به طور بالقوه انتقال را کاهش می دهد. محققان خاطرنشان کردند که افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند همچنان می توانند به SARS-CoV-2 آلوده شوند و می توانند بار ویروسی مشابه افرادی که واکسینه نشده اند حمل کنند.

هنری دانیل از دانشگاه پنسیلوانیا در ایالات متحده گفت: “SARS-CoV-2 در غدد بزاقی تکثیر می شود، و ما می دانیم که وقتی فردی که آلوده است عطسه، سرفه یا صحبت می کند، ممکن است مقداری از آن ویروس را خارج کرده و به دیگران برسد.” .

دانیل که سرپرستی این مطالعه منتشر شده در مجله “Molecular Therapy” را بر عهده داشت، گفت: “این آدامس فرصتی برای خنثی کردن ویروس در بزاق فراهم می کند و به ما راهی ساده برای کاهش احتمالی منبع انتقال بیماری می دهد.”

قبل از همه گیری، دانیل پروتئین آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 (ACE2) را در زمینه درمان فشار خون بالا مطالعه می کرد.

آزمایشگاه او این پروتئین و همچنین بسیاری دیگر را که ممکن است پتانسیل درمانی داشته باشند، با استفاده از یک سیستم تولید گیاهی ثبت شده رشد داده است. به گفته محققان، این سیستم پتانسیل اجتناب از موانع معمول برای سنتز داروی پروتئین را دارد: فرآیند تولید و تصفیه گران قیمت.

به گفته آنها، گیرنده ACE2 روی سلول های انسانی نیز اتفاقاً پروتئین اسپایک SARS-CoV-2 را که ویروس از آن برای آلوده کردن سلول ها استفاده می کند، متصل می کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که تزریق ACE2 می تواند بار ویروسی را در افراد مبتلا به عفونت های شدید کاهش دهد.

خط دیگری از کار دانیل و همکار هیون کو شامل تحقیقاتی برای ایجاد آدامس آدامس شده با پروتئین های گیاهی برای از بین بردن پلاک دندانی است.

دانیل با ترکیب بینش خود در مورد ACE2 با این فناوری، به این فکر کرد که آیا چنین آدامسی که با پروتئین های گیاهی ACE2 تزریق می شود، می تواند SARS-CoV-2 را در حفره دهان خنثی کند.

این تیم برای آزمایش آدامس، ACE2 را در گیاهان رشد داد، همراه با ترکیب دیگری که پروتئین را قادر می‌سازد از موانع مخاطی عبور کند و اتصال را تسهیل می‌کند.

محققان مواد گیاهی به دست آمده را در قرص های آدامس با طعم دارچین ترکیب کردند.

نمونه‌های به‌دست‌آمده از سواب‌های نازوفارنکس از بیماران مبتلا به کووید مثبت با آدامس، نشان دادند که ACE2 موجود می‌تواند ویروس‌های SARS-CoV-2 را خنثی کند.

سپس ویروس‌هایی را اصلاح کردند که کمتر از SARS-CoV-2 بیماری‌زا بودند تا پروتئین اسپایک SARS-CoV-2 را بیان کنند.

دانشمندان مشاهده کردند که صمغ تا حد زیادی از ورود ویروس‌ها یا ذرات ویروسی به سلول‌ها جلوگیری می‌کند، یا با مسدود کردن گیرنده ACE2 روی سلول‌ها یا با اتصال مستقیم به پروتئین سنبله.

در نهایت، این تیم نمونه‌های بزاق بیماران COVID-19 را در معرض آدامس ACE2 قرار دادند و دریافتند که سطوح RNA ویروسی به‌طور چشمگیری کاهش یافته است که تقریباً غیرقابل تشخیص است.

تیم تحقیقاتی در حال حاضر در حال تلاش برای کسب مجوز برای انجام یک کارآزمایی بالینی برای ارزیابی ایمن و موثر بودن این رویکرد در هنگام آزمایش در افراد آلوده به SARS-CoV-2 هستند.

محققان افزودند، اگر آزمایش‌های بالینی ثابت کند که آدامس بی‌خطر و مؤثر است، می‌توان آن را به بیمارانی که وضعیت عفونت آنها نامشخص است داده شود تا احتمال انتقال ویروس به مراقبین کاهش یابد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)