دانشجویان تبتی در مقر کمیته بین‌المللی المپیک سوئیس برای اعتراض به بازی‌های پکن به حلقه‌های المپیک پیوستند.

دانش آموزان تبتی برای اعتراض به بازی های پکن، خود را به حلقه های المپیک زنجیر می کنند

فعالان از کشورها خواسته اند از آنچه «بازی های نسل کشی» نامیده اند کناره گیری کنند (پرونده)

لوزان:

دو دانش آموز تبتی روز شنبه خود را به حلقه های المپیک در خارج از مقر کمیته بین المللی المپیک (IOC) سوئیس زنجیر کردند تا خواستار تحریم بین المللی بازی های زمستانی سال آینده شوند.

این زوج بخشی از آخرین اعتراضات علیه بازی های المپیک 2022 به دلیل نقض حقوق بشر توسط پکن و رفتار آن با اقلیت ها بود.

اوایل این ماه اعلام کرد که ایالات متحده مقامات دولتی را به دلیل “جنایت های حقوق بشری چین” به بازی های المپیک زمستانی 2022 نمی فرستد.

اعضای انجمن جوانان تبتی در اروپا (TYAE) و دانشجویان برای تبت آزاد در ساختمان IOC در لوزان تحصن کردند و مقامات برای یک جلسه گرد هم آمدند.

فعالان از کشورها خواستند از رویدادی که آنها را “بازی های نسل کشی” نامیده اند، کناره گیری کنند، که به گفته آنها برای تضعیف شهرت چین استفاده می شود.

چین کنترل تبت را پس از ورود نیروهایش به منطقه در سال 1950 به دست گرفت که آن را “آزادی مسالمت آمیز” می نامد. تبت از آن زمان به یکی از محدودترین مناطق این کشور تبدیل شده است. منتقدان به رهبری رهبر روحانی تبعیدی دالایی لاما می گویند که حکومت پکن معادل “نسل کشی فرهنگی” است.

دو فعال بنری بر روی ورودی ساختمان باز کردند که روی آن نوشته شده بود «نه پکن 2022» در حالی که پنج دانشجو به داخل ساختمان رفته و دست به تحصن زدند.

تنزینگ دهخار، مدیر کمپین TYAE، یکی از معترضان گفت: «علیرغم افزایش انتقادهای بین المللی از IOC و چین، نقض حقوق بشر رژیم چین در تبت، ترکستان شرقی و هنگ کنگ همچنان ادامه دارد.

کمیته بین‌المللی المپیک با همکاری با چین، خود را شریک جنایات حزب کمونیست چین می‌کند که در المپیک پکن از بین خواهد رفت.»

در ماه اکتبر، گروهی از فعالان تبتی در اعتراض به این بازی ها، مراسم تشییع جنازه ای ساختگی برای کمیته بین المللی المپیک در مقابل مقر آن برگزار کردند.

کمیته بین‌المللی المپیک مدت‌هاست که به دلیل اعطای بازی‌ها به پکن مورد انتقاد گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است. این سازمان قبلاً گفته بود که نیرویی برای خیر است و نمی تواند هیچ نفوذی بر دولت های مستقل داشته باشد.

روز شنبه به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

مقامات چینی از سال 2016 به تسهیل کار اجباری با بازداشت حدود یک میلیون اویغور و دیگر اقلیت‌های عمدتاً مسلمان در اردوگاه‌ها متهم شده‌اند.

چین تخلفات خود را رد می کند و می گوید که مراکز آموزش حرفه ای را برای مبارزه با افراط گرایی ایجاد کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)