دالایی لاما پس از جنجال “زبانم را بمک” عذرخواهی کرد – RT World News

دفتر وی پس از انتشار ویدئویی از بوسیدن یک کودک خردسال در فضای مجازی اعلام کرد که رهبر معنوی تبت اغلب به شیوه ای بی گناه مردم را مسخره می کند.

دالایی لاما پس از انتشار یک کلیپ جنجالی در شبکه های اجتماعی که نشان می دهد رهبر معنوی از یک پسر هندی می خواهد عذرخواهی کرد. “زبان او را بمکید.”

این حادثه در اواخر فوریه در معبد Tsuglagkhang در شهر دارمشالا در شمال هند رخ داد، اگرچه این فیلم اخیراً در فضای مجازی منتشر شد و خشم برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی را برانگیخت.

این کلیپ پسری هندی را نشان می دهد که به رهبر معنوی تبت نزدیک می شود و از او می پرسد: “میتوانم شما را بغل کنم؟” پس از دعوت پسر به صحنه، دالایی لاما به گونه او اشاره می کند و می گوید “اول اینجا.” پس از اینکه پسر آن را می بوسد، دالایی لاما سپس دهان او را می بوسد و می خندد. پس از مکثی کوتاه، مرشد زبانش را بیرون می‌آورد و به پسر می‌گوید “مکیدن” آی تی.

در فرهنگ تبت، بیرون آوردن زبان به عنوان یک حرکت برای ابراز احترام در نظر گرفته می شود.


دالایی لاما می گوید یک جانشین زن باید جذاب باشد، در غیر این صورت مردم نمی خواهند به چهره او نگاه کنند

دفتر رهبر معنوی در پی اعتراض رسانه‌های اجتماعی با انتشار بیانیه‌ای در روز دوشنبه تلاش کرده است این حادثه را کم اهمیت جلوه دهد. وی گفت: «یک کلیپ ویدیویی در حال پخش است که ملاقات اخیر را نشان می دهد که یک پسر جوان از حضرت دالایی لاما پرسید که آیا می تواند او را در آغوش بگیرد.

معظم له مایل است از این پسر و خانواده اش و همچنین بسیاری از دوستانش در سرتاسر جهان به خاطر صدمه ای که ممکن است سخنان او ایجاد کرده عذرخواهی کند. این بیانیه افزود که گورو “اغلب افرادی را که ملاقات می کند به شیوه ای معصومانه و بازیگوش مسخره می کند.”

این اولین بار نیست که دالایی لاما برنده جایزه صلح نوبل در سال 1989 شد. “برای حمایت از راه حل های مسالمت آمیز مبتنی بر مدارا،” خود را درگیر جنجال می بیند. در مصاحبه ای با بی بی سی در سال 2019، این رهبر معنوی گفت که اگر یک زن جانشین او شود، او باید جانشین او شود. “بسیار جذاب، در غیر این صورت استفاده زیادی ندارد” – اظهاراتی که به طور گسترده توهین آمیز تلقی شد.

یک سال پیش، او در جریان یک بحران عظیم پناهجویان ادعا کرد که “اروپا متعلق به اروپایی هاست” و استدلال کرد که پناهجویان باید برای بازسازی کشورهای خود به خانه بازگردند.

دالایی لاما رهبر بودایی‌های تبتی است و از سال 1959 به دنبال قیام نافرجام علیه چین برای استقلال تبت، در تبعید در هند زندگی می‌کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: