دادگاه کیفری بین‌المللی در تحقیقات مربوط به جنگ مواد مخدر فیلیپین یک حرکت غافلگیرکننده انجام می‌دهد – RT World News

دادگاه کیفری بین‌المللی تحقیقات درباره نقض حقوق بشر توسط مقامات فیلیپین به عنوان بخشی از سرکوب شدید تجارت مواد مخدر را متوقف کرده و گفت که در حال بررسی درخواست تعویق از مانیل است.

بر اساس اسناد دادگاه به نقل از رویترز در روز جمعه، کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی، گفت که این تحقیقات پس از درخواست دولت فیلیپین برای به تعویق انداختن پرونده در اوایل ماه جاری به حالت تعلیق درآمد.

دادستانی در حالی که دامنه و تأثیر درخواست تعویق را ارزیابی می کند، به طور موقت فعالیت های تحقیقاتی خود را متوقف کرده است. او نوشت و افزود که دادگاه به دنبال اطلاعات بیشتر از دولت مانیل است.

دیوان کیفری بین‌المللی که مستقر در لاهه است، به دولت‌ها اجازه می‌دهد تا در صورت انجام تحقیقات خود درباره اتهامات مورد بحث، درخواست تعویق کنند. دولت رئیس جمهور رودریگو دوترته درخواست تعویق خود را در 10 نوامبر ارائه کرد، در حالی که وزارت دادگستری این کشور تحقیقات خود را در مورد سوء استفاده های ادعایی در اواخر ماه گذشته اعلام کرد.

ادامه مطلب


فیلیپین تحقیقاتی را درباره هزاران قتل در جریان جنگ دوترته علیه مواد مخدر اعلام می کند زیرا بررسی اولیه نشان می دهد که سوء استفاده هایی صورت گرفته است.

دادگاه ابتدا تحقیقات خود را در ماه سپتامبر به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه پلیس فیلیپین هزاران اعدام غیرقانونی انجام داده و از تاکتیک های وحشیانه دیگر علیه فروشندگان مظنون مواد مخدر استفاده کرده است و اینکه دوترته به طور ضمنی از این اقدامات حمایت کرده است، آغاز کرد. فعالان مقامات را به کشتن افراد بی گناه از جمله کودکان متهم کرده اند، هرچند پلیس اصرار دارد که آنها فقط برای دفاع از خود از خشونت استفاده می کنند.

در حالی که دوترته از همکاری با تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی امتناع کرده و گفته است که هیچ اختیاری در این کشور جزیره‌ای ندارد، و حتی فیلیپین را در سال 2019 از این نهاد بین‌المللی خارج کرد، دادگاه صلاحیت رسیدگی به تخلفات ادعایی انجام شده توسط این کشور را دارد در حالی که هنوز در حال انجام است. عضو.

سالوادور پانلو، مشاور حقوقی ارشد رئیس‌جمهور، در اظهاراتی کوتاه به رویترز درخواست تعویق را تأیید کرد و گفت: “هیچ مغایرتی با درخواست تعلیق اقدام وجود ندارد.” هر چند توضیح بیشتری نداد.

دیوان کیفری بین‌المللی از زمان تأسیس حدود 20 سال پیش، تنها پنج نفر را به جرم جنایات جنگی یا جنایت علیه بشریت محکوم کرده است – همه رهبران جنبش‌های مسلح در آفریقا، از جمله در مالی، اوگاندا و جمهوری دموکراتیک کنگو.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید