دادگاه مجارستان در مورد اینکه چگونه قوانین ملی ممکن است اتحادیه اروپا را نقض کند – RT World News

دادگاه عالی این کشور تصمیم گرفته است که مجارستان قوانین خود را در مناطق خاکستری حوزه قضایی که «اثر ناقص» قوانین اتحادیه اروپا وجود دارد، اعمال کند – به کشمکش بوداپست و بروکسل بر سر مهاجرت غیرقانونی کمک کرد.

روز جمعه، دادگاه قانون اساسی مجارستان رای خود را در مورد درخواست حقوقی ارائه شده توسط دولت نخست وزیر ویکتور اوربان در اوایل سال جاری صادر کرد. این پیشنهاد، حکم دادگاه اتحادیه اروپا را که سال گذشته صادر شد مبنی بر اینکه سیاست‌های مجارستان در قبال پناهندگان غیرقانونی قوانین این اتحادیه را نقض کرده بود، به چالش کشید.

در حالی که امتناع از انجام یک گسترده تر “بررسی تقدم قوانین اتحادیه اروپا” دادگاه مجارستان حکم داد که این کشور دارای یک بررسی خاص از حکم دادگاه اتحادیه اروپا است “غیرقابل انکار” حق حاکمیت و تعیین سرنوشت بر اساس قانون اساسی. با توجه به این موضوع، قضات گفتند مجارستان مجاز است قوانین خود را در مناطقی که با آن مواجه هستند اعمال کند “اثربخشی ناقص” قوانین اتحادیه اروپا

پیش از انتشار این تصمیم، اوربان در صحبت با رادیو عمومی گفت که حکم مساعدی صادر خواهد شد “به این معنی که یک حصار قانونی قوی در کنار حصار فیزیکی کشیده شده است.” و متعهد شد که اتحادیه اروپا را برای اصلاح سیاست های مهاجرتی خود تحت فشار قرار دهد.

واقعیت مهاجرت در بروکسل نیست، بلکه در مرز مجارستان، مرز لهستان و در بنادر ایتالیا است. ما باید با مشکلاتی که به وجود آمده مقابله کنیم و قوانین را تغییر دهیم.

ادامه مطلب


مجارستان قوانین مربوط به پناهجویان را نقض کرد - دادگاه عالی اتحادیه اروپا

دسامبر گذشته، دادگاه دادگستری اروپا حکم داده بود که مجارستان نمی تواند پناهندگان غیرقانونی را به طور نامحدود در مناطق ترانزیتی در مرز خود با صربستان بازداشت کند یا آنها را بدون برگزاری جلسات استماع اخراج کند. دادگاه همچنین اضافه کرد که افرادی که به دنبال پناهندگی هستند حق بررسی قضایی درخواست های خود را دارند.

با این حال، جودیت وارگا، وزیر دادگستری مجارستان، در چالش حقوقی دولت خاطرنشان کرد که اجبار آن به برگزاری جلسات استماع پناهندگی، احتمال تبدیل شدن پناهجویان را افزایش می دهد. “عملی بخشی از جمعیت کشور.” در این طرح آمده است که این حق قانون اساسی مجارستان را برای تصمیم گیری در مورد اجازه ورود به کشور نقض می کند.

دیدیه ریندرز، کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا در جریان بازدید از بوداپست ماه گذشته، این پیشنهاد را چنین توصیف کرد “غیر قابل قبول.”

تصمیم دادگاه مجارستان پس از صدور حکمی در لهستان همسایه در اوایل سال جاری صادر شد که تقدم قوانین اتحادیه اروپا را بر ناسازگاری با قانون اساسی لهستان به چالش کشید. هر دو تصمیم به طور بالقوه می تواند جرقه یک بحران حقوقی را در بلوک 27 کشوری ایجاد کند.