دادگاه عالی اتحادیه اروپا آلمان را به دلیل جمع آوری داده های شهروندان – RT World News محکوم کرد

یکی از مشاوران دادگاه عالی اتحادیه اروپا ادعا کرده است که اطلاعات شهروندان در آلمان به طور غیرقانونی جمع آوری می شود، زیرا شرکت های مخابراتی جمع آوری داده های انبوه را به چالش کشیدند.

قانون حفظ اطلاعات آلمان روز پنجشنبه توسط مشاور دیوان دادگستری اتحادیه اروپا (CJEU) مورد انتقاد قرار گرفت و اظهار داشت که نگهداری عمومی و بی‌رویه داده‌های ترافیک و مکان تنها در موارد استثنایی مانند تهدید علیه ملی مجاز است. امنیت.

به گفته مشاور، جمع‌آوری انبوه داده‌ها باعث ایجاد «خطر جدی» نشت یا دسترسی نامناسب می‌شود. همچنین مستلزم «تداخل جدی» با حقوق اساسی شهروندان در خصوص حریم خصوصی و حفاظت از داده های شخصی است.

ادامه مطلب


گوگل برای جاسوسی از کاربران بریتانیایی آیفون پولی پرداخت نخواهد کرد

این امر پس از آن صورت می گیرد که دو شرکت SpaceNet و Telekom Deutschland در سال 2016 تعهد خود به ذخیره داده های ترافیک مخابراتی مشتریان خود را به چالش کشیدند. دادگاه اداری کلن حکم داد که این دو شرکت موظف به نگهداری داده ها نیستند زیرا چنین تعهدی قوانین اتحادیه را نقض می کند. آلمان سپس به دادگاه اداری فدرال شکایت کرد و دادگاه از CJEU در مورد سازگاری تعهد حفظ داده ها پرسید.

CJEU اغلب اعلام کرده است که نظارت جمعی بدون تبعیض با اصول کلی قانون اتحادیه اروپا مطابقت ندارد. بیش از یک سال پیش شاهد پرونده مشابهی بود که شامل چالش‌های قانونی در مورد جمع‌آوری داده‌های انبوه ملی تحت قوانین بریتانیا و فرانسه بود. سپس دادگاه حکم داد که فقط جمع‌آوری اطلاعات محدود و نگهداری موقت مجاز است. فرانسه به دنبال دور زدن CJEU در مورد حفظ اطلاعات است و از بالاترین دادگاه اداری کشور (شورای دولتی) خواسته است که از حکم اتحادیه اروپا پیروی نکند. فرانسه منتظر نتیجه گیری رویه ای است که پیش از این توسط شورای دولتی راه اندازی شده بود “ارزیابی تا چه حد” قوانین ملی باید تغییر کند.

علی‌رغم تلاش‌های اخیر دادگاه اتحادیه اروپا برای محدود کردن اختیارات نظارتی، اسناد لو رفته از ژوئن 2021 نشان می‌دهد که دولت‌های ملی هلند، فرانسه، اسپانیا، لوکزامبورگ، اسلواکی و استونی در حال اعمال قانون جدید حفظ اطلاعات در اتحادیه اروپا هستند. آنها ادعا می کنند که نگهداری داده ها برای حفظ امنیت عمومی و تضمین تحقیقات جنایی موثر ضروری است.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید