دادگاه اتحادیه اروپا در توسعه “عظیم” در کنار زوج دگرباش جنسی – اخبار RT World

پس از اینکه مقامات بلغارستان از دادن گواهی تولد به دختر یک زوج همجنس خودداری کردند، دادگاه دادگستری اروپا (CJEU) حکم داد که کشورهای عضو باید والدین دگرباش جنسی+ و فرزندانشان را به عنوان یک خانواده به رسمیت بشناسند.

تصمیم مهمی که روز سه‌شنبه گرفته شد، باعث شد دادگاه اروپایی اعلام کند که همه کشورهای عضو باید بدون توجه به سیاست‌های داخلی، حق یکسانی را برای تضمین آزادی حرکت کودکان در سراسر بلوک تضمین کنند.

کالینا ایوانووا بلغاری و جین جونز متولد جبل الطارق بریتانیا این پرونده را پس از اینکه مقامات بلغاری به دخترشان که در سال 2019 در اسپانیا به دنیا آمده بود، گواهی تولد اعطا نکردند، زیرا مقامات اعلام کردند که یک کودک به طور قانونی نمی تواند دو مادر داشته باشد.

ادامه مطلب


3 استان دیگر لهستان پس از تهدید اتحادیه اروپا برای برداشتن بودجه، اعلامیه های ضد دگرباشان جنسی را لغو کردند

در حال حاضر، ازدواج و شراکت همجنس‌گرایان در بلغارستان به رسمیت شناخته نمی‌شود و همین امر باعث شد که ایوانووا نتواند برای دخترش تابعیت بلغارستانی بگیرد.

از آنجایی که هیچ یک از مادران اسپانیایی نیستند، نمی توانند تابعیت آنجا را دریافت کنند و طبق قانون ملیت بریتانیا در سال 1981، تابعیت بریتانیا را نمی توان به فرزند متولد شده در جبل الطارق منتقل کرد. والدین با نگرانی از اینکه فرزندشان بدون تابعیت، بدون پاسپورت، شهروندی یا سایر اسناد باقی بماند، پرونده ای را برای رسیدگی به این وضعیت به دیوان عدالت قضایی تشکیل دادند.

دادگاه دیوان عدالت اداری با حمایت از حقوق زوج دگرباش جنسی و وضعیت خانوادگی آنها اعلام کرد که کودک را از او محروم می کند. “حق حرکت آزاد” زیرا “والدین او همجنس هستند” او را نقض می کند “حقوق بنیادی” تحت قوانین اتحادیه اروپا تضمین شده است.

ضمن اینکه پذیرفتند که ملت ها می توانند مستقلاً در مورد آن تصمیم بگیرند “اجازه ازدواج و پدر و مادر شدن یا نه” برای زوج های همجنس، دادگاه اعلام کرد که این نمی تواند منجر به نقض حقوق شود “کودک از قوانین اتحادیه اروپا سرچشمه می گیرد.”

بر اساس این حکم، CJEU به بلغارستان دستور داد تا برای این کودک پاسپورت صادر کند. پرونده قابل تجدید نظر نیست.

وکلای مدافع والدین با استقبال از این تصمیم، آن را الف نامیدند “گام بزرگ برای همه خانواده های LGBTQ در بلغارستان و اروپا.” این دو متعهد شدند که اقدامات بیشتری را برای به رسمیت شناختن قانونی در بلغارستان به عنوان والدین قانونی کودک آغاز کنند.

وی افزود: «این حکم به بهانه‌ی حمایت از «هویت ملی» توضیح می‌دهد که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدیم مبنی بر اینکه پدر و مادری که در یک کشور عضو اتحادیه اروپا ایجاد شده است را نمی‌توان کنار گذاشت. آرپی آویتیسیان، رئیس دعاوی در NGO ILGA-Europe، در پاسخ به این حکم گفت.