دادگاه اتحادیه اروپا با توجه به هزینه‌های هنگفتی که برای کنار گذاشتن معاملات با ایران وجود دارد، درباره حقوق تجاری حکم می‌کند – RT World News

دیوان دادگستری اروپا (ECJ) در لوکزامبورگ حکم داده است که شرکت‌های مستقر در اتحادیه اروپا می‌توانند قراردادهای خود را با سازمان‌های ایرانی لغو کنند، در صورتی که پایبندی به توافق اولیه منجر به “زیان اقتصادی نامتناسب” شود.

روز سه‌شنبه، ECJ با حکم این که تصمیم دویچه تلکام برای فسخ قرارداد با شعبه آلمانی بانک ملی ایران قانونی خواهد بود، در صورتی که دادگاه منطقه‌ای ادعا کند که شرکت مخابراتی متحمل ضررهای بزرگی به دلیل ایالات متحده شده است، یک سابقه ایجاد کرد. تحریم های تهران

ادامه مطلب


شلیک موشک های بالستیک و کروز در بازی های جنگی ایران (فیلم)

بانک ملی ایران پس از آن که دویچه تلکام قرارداد خود را در سال 2018، قبل از انقضای آن، پس از خروج یکجانبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا از توافق هسته ای ایران و اعمال مجدد تحریم های فلج کننده بر کسب و کارهای ایرانی، با آن فسخ کرد، اقدام قانونی کرد. این شرکت آلمانی که حدود نیمی از گردش مالی خود را از طریق شرکت آمریکایی خود انجام می دهد، نگران گرفتار شدن در تحریم های آمریکا بود.

اتحادیه اروپا در تلاش برای نجات توافق هسته‌ای پس از خروج آمریکا، یک مصوبه را تصویب کرد “قانون مسدود کردن” منع افراد و شرکت‌های بلوک ۲۷ کشوری از پایبندی به تحریم‌ها.

در حالی که ECJ خاطرنشان کرد که “قانون مسدود کردن” ممکن است “موضوع در دادرسی مدنی،” ممنوعیت اتحادیه اروپا نمی تواندبا منجر به زیان اقتصادی نامتناسب، آزادی انجام یک تجارت را نقض کنید.»

ECJ گفت که دادگاه عالی منطقه ای هامبورگ باید در مورد اینکه آیا دویچه تلکام به پایان قرارداد خود منجر می شود یا خیر تصمیم بگیرد. “زیان اقتصادی نامتناسب.” اگر چنین تلقی شود، اقدام دویچه تلکام واقعاً قانونی خواهد بود.

این بیانیه خاطرنشان کرد که دویچه تلکام برای رهایی از قرارداد طبق قانون مسدودکننده درخواست نکرده است، اما گفت که دادگاه هامبورگ باید این را در نظر بگیرد.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی حکم نهایی صادر می شود.