دادگاه آلمان ممنوعیت پرچم روسیه را مجدداً اعمال کرد – RT World News

پلیس برلین این نمادها را از نمایش در میان جشن های روز پیروزی در آنجا منع کرد

دادگاه عالی اداری برلین بار دیگر ممنوعیت نمایش پرچم های روسیه را در جشن های روز پیروزی در پایتخت آلمان اعمال کرد. این ممنوعیت در مورد پرچم های روسیه و اتحاد جماهیر شوروی و همچنین روبان های نارنجی و مشکی سنت جورج اعمال می شود.

این ممنوعیت در ابتدا توسط پلیس محلی روز جمعه اعمال شد و در مورد نمادهای فوق الذکر و همچنین پرچم اوکراین اعمال شد. مقامات مجری قانون استدلال کردند که این اقدام برای جلوگیری از تنش‌های احتمالی در طول جشن‌های روز پیروزی ضروری است، و مدعی شدند که نمادهای مرتبط با روسیه، با توجه به “وضعیت فعلی،” ظاهرا ممکن است استفاده شود «توجیه یا تجلیل» عملیات نظامی مسکو در اوکراین

ممنوعیت پرچم روسیه و اوکراین بلافاصله در دادگاه در طرح های جداگانه مورد اعتراض قرار گرفت. ممنوعیت نمادهای اوکراینی به طور کامل لغو شد و پلیس از به چالش کشیدن آن خودداری کرد.


دادگاه برلین تا حدی ممنوعیت پرچم روسیه را لغو کرد

با این حال، ممنوعیت نمادهای مرتبط با روسیه تنها تا حدی برداشته شد، با حکم دادگاه که اجازه نمایش آنها را فقط در رویداد آینده “هنگ جاویدان” روز پیروزی که برای 9 مه برنامه ریزی شده بود، می داد. پلیس برلین این تصمیم را در دادگاهی بالاتر به چالش کشید. در نهایت موفق شد این ممنوعیت را به طور کامل بازگرداند.

ممنوعیت مؤثر پلیس منعکس کننده اقدامات مجری قانون آلمان در جشن روز پیروزی سال گذشته است که مدت کوتاهی پس از آغاز درگیری بین روسیه و اوکراین صورت گرفت. در آن مناسبت مقامات برلین نمایش پرچم‌های دو کشور را ممنوع کردند و استدلال کردند که این اقدام برای حفظ جشن‌های جنگ جهانی دوم ضروری است. “به وضوح از وضعیت در می 2022 جدا شده است.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: