دادستان هلند خواستار حبس ابد برای مظنونان MH17 شد

دادستان هلند خواستار حبس ابد برای مظنونان MH17 شد

هر چهار نفر از حضور در دادگاه هلند خودداری کرده اند و به صورت غیابی محاکمه می شوند.

بادهوودورپ، هلند:

دادستان هلند روز چهارشنبه خواستار حبس ابد برای چهار مظنونی شد که به صورت غیابی متهم به سرنگونی پرواز MH17 خطوط هوایی مالزی با موشک زمین به هوا در سال 2014 و کشته شدن 298 نفر شدند.

چهار مظنون تحت محاکمه شهروندان روسیه، ایگور گیرکین، سرگئی دوبینسکی و اولگ پولاتوف و شهروند اوکراینی لئونید خرچنکو هستند که متهم به پرتاب موشک BUK که هواپیما را بر فراز مناطق جنگ زده شرق اوکراین اصابت کرد، هستند.

دادستان Manon Ridderbeks روز چهارشنبه در دادگاه گفت: “ما می خواهیم که مظنونان گیرکین، دوبینسکی، پولاتوف و خرچنکو که هر یک به دلیل مسئولیت سقوط هواپیمای منجر به مرگ و قتل 298 نفر بودند، به حبس ابد محکوم شوند.”

هر چهار نفر از حضور در دادگاه هلند خودداری کرده اند و به صورت غیابی محاکمه می شوند.

دادستان ها روز دوشنبه بحث پایانی را در محاکمه مطرح کردند و گفتند که چهار مظنون نقش اساسی در تامین امنیت سیستم BUK داشتند که به احتمال زیاد قصد حمله به هواپیمای جنگی اوکراینی را داشت.

بازرسان بین المللی می گویند که موشک BUK در اصل از یک پایگاه نظامی روسیه آورده شده و ظاهراً برای مبارزه با نیروهای اوکراینی استفاده می شود.

صدور حکم در دادگاه امنیتی بالا، در نزدیکی فرودگاه اسخیپول آمستردام، جایی که MH17 در پرواز محکوم به فنا به مقصد کوالالامپور پرواز کرد، حداقل تا اواخر سال 2022 انتظار نمی رود.

این جلسات در حالی برگزار می شود که تنش های تازه بر سر اوکراین افزایش یافته و غرب مسکو را به برنامه ریزی برای حمله متهم می کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)