دادستان ها مدعی شدند، گیسلین ماکسول، سوسیالیست بریتانیایی، به دختران جوانی برای جفری اپستین “خدمت” را برای آزار و اذیت داد.

دادستان ها مدعی شدند، گیسلین ماکسول، سوسیالیست بریتانیایی، به دخترانی که جفری اپستین را برای سوء استفاده می کردند، خدمت کرده است.

گیسلین ماکسول در صورت محکومیت با این احتمال مواجه است که بقیه عمر خود را در زندان بگذراند.

نیویورک:

همزمان با آغاز محاکمه قاچاق جنسی زن و وارث جت ست بریتانیایی در نیویورک، دادستان ها اعلام کردند که گیسلین ماکسول، دختران جوان را مورد آزار و اذیت جفری اپستین “درنده” قرار داد.

لارا پومرانتز، وکیل دادگستری در اولین روز ارائه پرونده فدرال، گفت که ماکسول “بانوی خانه” در دنیای اپستین سرمایه دار بود که “فرهنگ سکوت” را در مورد ترتیبات چند ساله آنها برای استثمار جنسی دختران زیر 18 سال حفظ کرد. از محاکمه

پومرانتز به هیئت منصفه گفت: “مکسول باعث شد آن دختران احساس کنند دیده می شوند. آنها به آنها احساس خاص بودن می دادند. اما این یک پوشش بود.”

پومرانتز گفت، در واقع، او به آنها خدمات داد تا مورد آزار جنسی قرار گیرند.

دو سال پس از اینکه اپستین قبل از اینکه به اتهامات مشابه محاکمه شود، خود را در زندان کشت، ماکسول در دادگاه مملو از دادگاه منهتن نشست و با شش فقره اغوا کردن و انتقال کودکان زیر سن قانونی برای رابطه جنسی روبرو شد.

چهار زن ناشناس که گفته می شود از دست این دو آسیب دیده اند، شاهدان اصلی دادگاه هستند که تحت توجه شدید رسانه ها برگزار می شود.

دختر 59 ساله بارون فقید روزنامه، رابرت ماکسول، با نقاب و ژاکت بژ و شلوار مشکی، در حین رسیدگی مستقیم به جلو خیره شد.

او در صورت محکومیت با این احتمال مواجه است که بقیه عمر خود را در زندان بگذراند.

شریک “دست راست” اپستین

ماکسول که خواهرش ایزابل نیز در دادگاه حضور داشت، در هر شش اتهام خود را بی گناه دانسته است.

وکلای او ادعا کرده اند که او فقط به این دلیل تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است که مقامات آمریکایی نتوانسته اند خود اپستین را به دست عدالت بسپارند.

اما پومرانتز گفت که در طول دوره اتهامات علیه پوشش او، 1994-2004، او شریک “دست راست” اپستین بود که اعتماد دختران 14 ساله را جلب کرد و سپس به ماساژ برهنه و سپس رابطه جنسی با اپستین شرطی کرد.

دادستان گفت، مکسول «دقیقا می‌دانست که اپستین وقتی آنها را به اتاق‌های ماساژ فرستاد» در خانه‌های مجلل اپستین در نیومکزیکو، منهتن و پالم بیچ، فلوریدا، و همچنین خانه‌اش در لندن، قرار است چه کند.

اپستین یک مدیر پول چند میلیون دلاری بود که با افراد مشهور بیشماری از جمله شاهزاده اندرو بریتانیا دوست شد و متهم به ارائه زنان از جمله خردسالان به آنها شد.

در کیفرخواست آمده است که ماکسول در آزار و اذیت چهار زن ناشناس شرکت داشته است و آنها را با خرید و سفرهای سینمایی تشویق می کند، قبل از اینکه آنها را تشویق کند تا قبل از دادن پول با اپستین درگیر اعمال جنسی شوند.

دو تن از این زنان می گویند که تنها 14 و 15 ساله بوده اند که مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

در معرض 80 سال حبس

اپستین که سال ها با کمک قوانین معیوب، ارتباطات قدرتمند و اجرای قانون دلسوز از اتهامات دور می زد، در ژوئیه 2019 دستگیر شد.

اما یک ماه بعد در زندان خودکشی کرد.

دادستان ها متعهد شدند که به دنبال هرکسی که به او در آزار دختران کمک کند، بروند و ماکسول را در ژوئیه 2020 دستگیر کردند.

انتظار می‌رود این محاکمه بیش از شش هفته طول بکشد و ماکسول در صورت مجرم شناخته شدن برای تمامی اتهامات، با ۸۰ سال زندان روبرو خواهد شد.

شاهدان کلیدی زنانی خواهند بود که گفته می شود در دستان او و اپستین رنج می برند. آنها اجازه خواهند داشت با محرمانه بودن هویت خود شهادت دهند.

با توجه به تهدید کووید-19 و افزایش ترس از نوع جدید Omicron، جعبه‌های پلکسی با فیلتر هوا برای شاهدان و وکلای بازجو تعبیه شده است.

وکلای ماکسول اعلام کرده‌اند که با استناد به سوءمصرف مواد قبلی و خاطرات اشتباه از آنچه اتفاق افتاده است، اعتبار متهمان را به چالش خواهند کشید.

چند روز قبل از محاکمه، ادعاهای جعلی در رسانه های اجتماعی پخش شد که توسط برخی محافظه کاران برجسته سیاسی تکرار شد مبنی بر اینکه قاضی پرونده پوشش رسانه ای را ممنوع کرده است، ظاهراً برای محافظت از دوستان و همکاران قدرتمند اپستین.

در حالی که روند محاکمه از تلویزیون پخش نمی شود، خبرنگاران در واقع در دادگاه حضور داشتند و همچنین محاکمه را به صورت ویدئویی در یک اتاق رسانه ای جداگانه در دادگاه تماشا می کردند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)